وزیر آموزش‌وپرورش در آئین بزرگداشت مقام معلم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد؛

ضرورت همراهی مجلس با آموزش‌وپرورش در تصویب قوانین لازم برای اجرای سند تحول

وزیر آموزش و پرورش در آئین بزرگداشت مقام معلم در مجلس شورای اسلامی که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و معلمان منتخب کشوری در ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بر ضرورت همراهی مجلس با آموزش و پرورش برای تصویب قوانین لازم و تامین زیرساخت‌های لازم برای تسهیل در اجرای سند تحول بنیادین تاکید کرد.

یوسف نوری با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره 5 هزار شهید معلم و ۳۶هزار شهید دانش آموز به ویژه علامه شهید استاد مرتضی مطهری و تبریک هفته سلامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، به ویژه شهدای کادر درمان که با تلاش و کوشش‌های خود در دوران کرونا نجات بخش جان و مدافع سلامت مردم بودند، اظهار کرد: تکریم مقام معلم، تعظیم مقام خداوند تبارک و تعالی است و خداوند پیامبران را مبعوث کرد تا وظیفه پیامبری خود را در قالب معلمی انجام دهند و تکریم مقام معلم تکریم مقام قدسی خداوند متعال و پیامبران گرامی است.
عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به معلمان افتخار آفرینی که هر کدامشان سرمشقی برای جامعه معلمان هستند، گفت: شهید سعید کاظمی آشتیانی یکی از معلمانی است که مرکز رویان توسط وی تاسیس شد و در سال تولید دانش بنیان می‌تواند الگویی برای معلمان در توسعه فناوری‌های جدید و دانش بنیان در کشور باشد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار کرد: شهید حسن طهرانی مقدم که پدر علم موشکی ایران است، یکی از معلمان پر افتخار دیگری است که در به کارگیری علوم و فنون روز دنیا می‌تواند الگویی برای معلمان باشد. همچنین شهید ابراهیم همت نیز معلمی بود که با توجه به شرایط کشور به جبهه‌های جنگ رفت و در آنجا افتخار آفرینی‌های بسیار انجام داد.
عضو کابینه دولت مردمی با بیان این‌که باید از راه و سیره شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی الگو گرفت، اظهار کرد: 
وی اضافه کرد: در برنامه درسی مکتب شهید سلیمانی 4 بُعد هدف، محتوا، روش و ارزشیابی وجود دارد. شهید سلیمانی بدون اینکه افراد را بشناسد در دسته‌هایی فاطمیون، زینبیون و علویون گروه بندی و در راه هدف خود ساماندهی می‌کرد و در محتواهایی که خودشان ساختند هدایت کرده و امروز عملکرد آنها را ارزشیابی می‌کنیم که بهترین کارنامه را دارند. ملت ما باید از این برنامه های راهبردی درسی استفاده کنند. هر گاه از الگوهای بومی همانند الگوهای دفاع مقدس درس گرفتیم، موفق بودیم و هرگاه از الگوهای وارداتی و تقلیدی استفاده کردیم جا ماندیم.
وزیر آموزش و پرورش با تشکر از نمایندگان مجلس شواری اسلامی به دلیل حضور موثری که در تهیه و تنظیم و تدوین قوانین کشور دارند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون رتبه بندی معلمان مساعدت و همراهی خیلی زیادی داشتند که این قانون به مدت ده سال معطل مانده بود و مجلس انقلابی کمک کرد تا لایحه معطل مانده تصویب شود.
نوری افزود: آموزش و پرورش قوانین دیگری نیز مانند ساماندهی کنکور،  تعیین تکلیف معلمان، ساماندهی مدارس غیر دولتی و... را دارد که تصویب این قوانین زیرساخت‌های اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را فراهم می‌کند، لذا همکاری مجلس با آموزش و پرورش در تصویب قوانینی که اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تسهیل کند، ضروری است.
در ادامه این نشست دو تن از معلمان زن و دو معلم مرد از استان‌های: قم، کرمانشاه، ایلام و البرز به نمایندگی از جمع معلمان منتخب کشوری به طرح برخی از مسائل معلمان بدین شرح پرداختند: معلمان در دوران کرونا تلاش‌های زیادی انجام دادند و با وجود تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نشد و در این ایام از امکانات شخصی خود از جمله موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر و اینترنت استفاده کردند؛ کار معلمان در دوران کرونا برای تولید محتوا، ارزشیابی و رسیدگی به مشکلات دانش آموزان بسیار زیاد شد؛ تلاش‌های زیاد معلمان ضرورت توجه به دغدغه‌های معیشتی معلمان را دو چندان می‌کند؛ اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری؛ ارتقای جایگاه و شان و مقام منزلت معلمان در جامعه؛ ارتقای سطح بیمه فرهنگیان؛ برچیده شدن مدارس چادری و کانکسی در مناطق محروم؛ ارائه تسهیلات رفاهی مناسب و افزایش خانه‌ها و مهمانسراهای معلم؛ رفع محدودیت ادامه تحصیل و اعمال مدرک معلمان؛ از مواردی بود که از سوی نمایندگان معلمان مطرح شد.