امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی

امام خمینی، شخصیت بزرگی بود که تحولات عظیمی را در دنیای معاصر پدید آورد، آن عارف خلد آشیان با گذر از مسیری که عالمان شیعه هموار کرده بودند، طرحی نو در انداخت و بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص)، معماری انقلاب اسلامی را بر عهده گرفت و چراغ فروزان دین را بر زوایای زندگی فردی و اجتماعی آدمیان تاباند او برای افزایش این درخشندگی به نفی حاکمیت استبدادی و سلطه استعماری پرداخت و به نحو شایسته ای از تلفیق حکومت الهی و رای مردم، نظام جمهوری اسلامی را پدید آورد که بر نیروی معنوی اتکاء داشت.

از مهم ترین امتیازات آن یگانه دوران، این بود که، ضمن رویکرد به سنت های مذهبی و اصالت های دینی، مقتضیات زمان و مسایل روز را در نظر داشت و افکار و برنامه هایش، با نوآوری، ابتکار، خلاقیت و نشاط آفرینی و بهجت روحانی و شادمانی ملکوتی توام بود.

او کوه استوار و چشمه امید و چشم بیدار مظلومان و محرومان بود، با وجود آن که در وصف این نامدار میدان دیانت و تداوم بخش طریق خاندان عصمت و طهارت (ع)، سخن ها گفته، مقالات و کتاب های زیادی نگاشته اند، ولی هنوز ابعادی از شخصیت این بزرگ مرد عالم اسلام، ناشناخته مانده است.

مقام معظم رهبری درباره ایشان گفته اند: «هنوز هیچ بیانی نتوانسته عظمت امام و عظمت فقدان او را باز گوید و هنوز هیچ زبان گویایی نتوانسته مرثیه او را بسراید، پیش از این در هر مصیبتی ما به او پناه می بردیم و او وزن و مقدار آن را در بیان خود به ما می فهمانید و هم ما را تسلی می داد. . . اما امروز کجاست آن میزان عظیم که وزن و مقدار این مصیبت (فقدان امام راحل) را بسنجد و کیست آن دریا دلی که جویبارهای خروشان و آشفته ما را در سینه پر عمق خود به سکینه و اطمینان تبدیل سازد؟

 

سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و قيام خونين ۱۵ خرداد ۴۲ را خدمت شما عزیزان تسلیت عرض می کنیم.