وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه دهمین مجلس دانش‌آموزی:

شورای عالی آموزش و پرورش، بستر قانونی و زمینه مشارکت را برای ‌نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فراهم کند

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت مشارکت فعال و موثر اعضای مجلس دانش‌آموزی در تصمیم‌گیری‌های آموزش و پرورش تاکید کرد و خواستار ایجاد بسترهای قانونی در این زمینه شد.

یوسف نوری در آیین اختتامیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: دولت در این دوره و برهه‌، شعار مردمی‌سازی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است. همچنین در اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش از جمله بیانیه گام دوم انقلاب، شما دانش‌آموزان به عنوان پیشران نیل به تمدن بزرگ اسلامی مورد خطاب قرار دارید.

نوری افزود: ۱۱۰ کشور جهان با رویکردها و اهداف متفاوت، دارای مجلس دانش‌آموزی هستند اما در دیدگاه اسلامی، مسئولیت گرفتن باید مبتنی بر عبادت باشد.

وی ادامه داد: کاری که شما نمایندگان مجلس دانش‌آموزی باید انجام دهید این مهم است که حلقه میانی و واسط بین دانش‌آموزان و مراجع تصمیم‌گیری باشید.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: شما باید در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی آموزش و پرورش، شورای عالی استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق فعال باشید و برای‌تان نقش و جایگاه تعریف شود.

نوری درباره وظیفه اصلی مجلس دانش‌آموزی گفت: سیاست‌گذاری برای آموزش و پرورش، مسئولیت اصلی شما است اما برای تحقق این مهم باید آموزش‌های کاربردی را دریافت کنید. چون اگر آموزش نباشد اقدامات مجلس به حاشیه می‌رود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شورای عالی آموزش و پرورش باید بستر قانونی و زمینه مشارکت را برای شما نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فراهم کند.