نماينده شوراي عالي آموزش و پرورش در استان كرمانشاه:

برگزاري دوره آموزشی طرح تحولی شایستگی دیجیتال، علوم رایانه و مهارت برنامه نویسی در استان كرمانشاه

معاون آموزش ابتدایی استان خبر از برگزاری دوره آموزشی طرح تحولی شایستگی دیجیتال، علوم رایانه و مهارت برنامه نویسی در استان داد.

به نقل از روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی استان كرمانشاه، دوره دو روزه آموزش مدرسان منطقه ای طرح تحولی شایستگی دیجیتال در کرمانشاه برگزار گردید.

 زهرا نجار معاون آموزش ابتدایی با اعلام خبر اجرای طرح تحولی شایستگی در مدارس و اشاره به اهمیت زندگی در عصر دیجیتال و ضرورت کسب شایستگی های لازم توسط معلمان و دانش آموزان اظهار داشت: امروزه افراد با بهره گیری از فناوری های نوین آموزشی با رویکرد حل مسئله و کسب مهارت های لازم برای استفاده از فناوری و فضای دیجیتال می­توانند در انواع فعالیت های آموزشی، اجتماعی، اقتصادی و ... مشارکت مؤثرتری داشته باشند.

وي افزود: در راستای اجرای دوره­ های توانمندسازی (طرح شهید همت)، دوره تحولی شایستگی دیجیتال، علوم رایانه و مهارت برنامه نویسی با حضور گروه های آموزشی و بررسی محتوا و مدرسان میانی مناطق 24 گانه استان کرمانشاه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ 23 و 24 آذرماه 1401 برگزار شد. در این دوره آموزش­ های لازم مطابق با سرفصل های پيش بيني شده در شیوه نامه اي كه از طرف وزارتخانه ارسال شده بود، توسط مدرسان استانی ارائه شد.

پورکاشفی رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی استان، در ابتدای جلسه ضمن اشاره به اهمیت اجرای این طرح، به تبیین و تشریح شیوه نامه طرح تحولی شایستگی دیجیتال برای مدرسان منطقه ای پرداخت.

وی در ادامه تصریح کرد: آموزش شایستگی دیجیتال، علوم رایانه و مهارت برنامه نویسی برای حداقل 10 درصد کل معلمان و دانش آموزان 6 پایه تحصیلی مدارس دولتی و غیردولتی دوره ابتدایی استان، در دستور کار معاونت آموزش ابتدایی در سال جاری قرار دارد.

 وی افزود: آموزش ­ها برای دانش آموزان از هفته دوم آذر ماه تا هفته چهارم اردیبهشت ماه توسط معلمان مجری انجام خواهد گرفت و تا پایان بر اجرای مطلوب طرح در مدارس مجری نظارت به عمل خواهد آمد. در پایان جلسه نیز گواهینامه دوره آموزشی کوتاه­ مدت تخصصی به مدرسان منطقه ای اهدا شد.