وزير آموزش و پرورش در آيين تجلیل از دانشجو معلمان برتر دانشگاه فرهنگیان؛

مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عنصر بلامانع نظام تعليم و تربيت، معلم است/مهمترين بستر براي ايجاد حكمراني خوب آموزش و پرورش است

وزير آموزش و پرورش در آيين تجلیل از دانشجو معلمان برتر دانشگاه فرهنگیان با بيان اينكه مهمترين بستر براي ايجاد حكمراني خوب آموزش و پرورش است، تصريح كرد: در بستر نظام تعليم و تربيت مهمترين عامل معلم است، لذا بايد به معلم توجه و تقويت شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری اظهار كرد: حکمرانی خوب خوب، بستري دارد كه آن بستر نظام تعليم و تربيت است و زمينه ساز آن بستر خوب توجه به تربيت معلم است.

وی افزود: تربیت تکلیفی برعهده خانواده است، اما به دلیل حضور در زیست‌بوم جديد،  خانواده‌ها  فرصت و تخصص لازم برای این امر مهم ندارند؛ در نتیجه ایجاد این بستر بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عنصر بلامانع نظام تعليم و تربيت، معلم است، گفت: براي تحقق حكمراني خوب، بايد به معلم توجه شود و معلم را تقویت کنیم، بنابراين توجه به معلمان و دانشگاه‌های تربیت معلم مهم‌ترین وظیفه‌ای است که باید به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری، دانشگاه فرهنگیان وارد مرحله‌ای جدید شده است و با حمایت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی توانسته مسیری روشن را آغاز کند. همچنین ارتباطی خوب با دیگر دانشگاه‌های برتر کشور برقرار شده است که منجر خواهد شد مسیر خوبی طی شود.

وی در پایان خطاب به دانشجومعلمان بیان کرد: مطمئنیم موفق‌ترین انسان‌ها خواهید بود، در راستای معلمی قدم بردارید و نهاد بزرگ تعلیم و تربیت را قوام ببخشید و عالمانه با استفاده از نوآوری‌های روز به منویات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب تحقق بخشید.

سند تحول بنیادین