وزیر آموزش و پرورش در آيين ملي بزرگداشت هفته پژوهش:

باید سکوی استعدادیابی برای دانش‌آموزان داشته باشیم/جامعه دانش‌بنیان در آموزش و پرورش ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در آيين بزرگداشت هفته پژوهش با بیان اینکه جامعه دانش‌بنیان در آموزش و پرورش ساخته می‌شود، گفت: باید سکوی استعدادیابی برای دانش‌آموزان داشته باشیم به‌گونه‌ای که در هر ساحت تربیتی استعدادهایی شناسایی و شکوفا شوند.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در آيين ملی بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش خطاب به برگزیدگان و منتخبان هفته پژوهش با بیان این که تبدیل علم و دانش به فناوری در شما تجلی یافته است و اين اتفاق مباركي است، گفت: باید دانش‌آموزان به این سمت و سو هدایت شوند. انسان اگر بخواهد مسیر کمال را طی کند راهی جز حركت در راستای توسعه علم ندارد.

وي ادامه داد: برخی انگاره‌ها باید تغییر کنند. اگر جامعه دانش‌بنیان نباشد تولید ندارد و اگر تولید نداشته باشد اشتغال هم ندارد، لذا جامعه دانش‌بنیان در آموزش و پرورش و از طريق تربيت كودكان و نوجوانان به عنوان آينده سازان كشور ساخته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه‌ پایه‌های اولیه توسعه در آموزش و پرورش بنا می‌شود، اضافه کرد: مدرسه، دوره شروع و پایه است و اگر مدرسه را دریابیم جامعه از نظر تولید و اشتغال دچار تحول خواهد شد و اگر تمرکز جامعه فقط بر دانشگاه باشد و از دوره آموزش عمومي غفلت کنیم، اشتغال ناپایدار و تولید غیر بهره‌ور است.

نوری با بیان اینکه آموزش و پرورش آمادگی لازم براي همکاری با وزارت علوم، معاونت علمی ریاست‌جمهوری و دیگر نهادها را دارد تا این زنجیره ارزش را تکمیل کند، گفت: باید سکوی استعدادیابی برای دانش‌آموزان داشته باشیم به‌گونه‌ای که در هر ساحت تربیتی استعدادهای دانش آموزان شناسایی و شکوفا شوند. سکوی استعدادیابی در حال اجرایی ‌شدن است و مقدمات آن فراهم شده است. پس از شناسایی استعدادها باید دانش‌آموزان را به‌سمت مراکز علمی هدایت کنیم که وزارت علوم هم استقبال و آمادگی‌اش را اعلام کرده است، لذا درب خانه‌های خلاق، مراکز رشد، خانه‌های نوآوری و پارک‌های دانش‌بنیان به‌روی دانش‌آموزان باز است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رئیس‌جمهور نیز بر برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت تاکید دارند، گفت: باید زمینه را فراهم کنیم تا دانش آموزان بروند و ببینند که چه کارهایی انجام شده است و ما در چه قله‌های برتر علمی قرار گرفته‌ایم.