-

ارزشیابی برنامه درسی جدید فیزیک در عمل: پژوهشی بر اساس خبرگی و نقد تربیتی آیزنر

چکیده: برنامه درسی در عمل، در واقع تفسیر و برداشتی است که معلمان از برنامه قصد شده دارند و براين اساس آن را به اجرا درمی آورند.

هدف پژوهش کاربردی حاضر، ارزشیابی برنامه درسی جديد فیزيک در عمل با استفاده از الگوی ارزشیابی انسان گرايانه خبرگی و نقد تربیتی آيزنر می باشد که با رويکرد کیفی و به شیوه نقادی زنده انجام شده است. در اين پژوهش نمونه گیری به شیوه هدفمند در دسترس و جهت گردآوری داده ها از ابزار مشاهده با حضور مستمر نقاد در 7 کلاس درس فیزيک در مدارس متفاوت، مصاحبه نیمه ساختار يافته، پرسشنامه باز پاسخ، ضبط تعاملات گفتاری و تصويربرداری استفاده شده است. 
جهت دریافت فایل مقاله اینجا کلیک کنید.