ردیف |
شرح وظایف شورای عالی آموزش و پرورش |
1 |
تعیین خط مشی آموزشی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران با رعایت قوانین موضوعه کشور |
2 |
بررسی و تصویب هدف ها و نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش، جهت ارائه به مجلس شورای اسلامی |
3 |
بررسی و تصویب برنامه های درسی و تربیتی کلیه مؤسسات آموزشی کشور که در حوزه وزارت آموزش و پروش قرار دارد. |
4 |
بررسی طرح ها و لوایح قانونی مربوط به آموزش و پرورش، قبل از طرح در مجلس شورای اسلامی |
5 |
تأیید انطباق مطالب کتاب های درسی با برنامه های مصوب شورا |
6 |
بررسی و تصویب اساسنامه هر نوع مؤسسه تعلیماتی جدید |
7 |
بررسی و تصویب مقررات اجرایی و انضباطی مدارس |
8 |
تصویب آیین نامه ها و مقررات امتحانات مدارس |
9 |
بررسی و تصویب ضوابط ارزشیابی نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش |
10 |
تصویب آیین نامه رسیدگی و ارزشیابی مدارک تحصیلی صادره از مدارس کشورهای خارجی تا پایان دوره متوسطه |
11 |
بررسی و تصویب مقررات و اصول لازم برای گزینش تخصصی و تربیت و استخدام معلمان، به تناسب احتیاجات در مراحل تحصیلی با رعایت ضوابط عمومی گزینش در کل کشور |
12 |
بررسی و تصویب طرح های توسعه در مراحل و رشته های مختلف تحصیلی، بر اساس احتیاجات نیروی انسانی و با توّجه به امکانات کشور |
13 |
تهیه و بررسی و تصویب طرح های لازم، برای بسیج و مشارکت مردم در امر آموزش وپرورش |
14 |
پیشنهاد اعطای نشان و مدال و تصویب آییننامه مربوط |
15 |
تصویب آیین نامه داخلی شورایعالی و آیین نامههای مربوط به شوراهای منطقه ای آموزش و پرورش و شوراهای فرهنگی محلی و شوراهای مدارس |
16 |
وظایف پیش بینی شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای شورای عالی آموزش و پرورش: |
17 |
بررسی، تصویب و ابلاغ سیاست های اجرایی سند تحول بنیادین |
18 |
طراحی ساز و کار تحقق اهداف سند تحول بنیادین |
19 |
اصلاح ساختارها و فرایندهای مربوط به اجرای سند تحول بنیادین |
20 |
به روز آوری و ترمیم سند تحول بنیادین |
21 |
هماهنگی و انسجام در سیاست ها و برنامه ها |
22 |
نظارت بر حسن اجرای برنامه های تحول راهبردی |
23 |
بررسی وتصویب زیرنظام های اصلی سند( برنامه درسی؛ تربیت معلم و تأمین منابع انسانی؛ راهبری و مدیریت؛ تأمین و تخصیص منابع مالی؛ تأمین فضا، تجهیزات و فناوری؛ پژوهش و ارزشیابی) |