نام و نام خانوادگی: رضوان حکیم زاده
سمت: معاون آموزش ابتدایی | دسته بندی: اعضای وابسته شورا, اعضای کمیسیون راهبری تحول بنیادین, اعضای کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش
دانلود
توضیحات:
سوابق تحصیلی:
- کارشناسی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
- کارشناسی علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی
- دکتری علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی
سوابق اجرایی:
- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش
- مدیركل برنامه بودجه و تحول سازمانی دانشگاه تهران
- عضو هیات امنای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
- معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
- معاون تحصیلات تکمیلی و آموزشی کمیسیون علوم اجتماعی و رفتاری دانشکده روانشناسی و تربیتی دانشگاه تهران
- عضو هیأت علمي دانشکده علوم تربیتي و روان شناسي دانشگاه تهران
- معلم دوره ابتدایي و راهنمایي و همکاری با مدرسه ایرانیان در خارج از کشور
- عضو گروه پژوهش در گروه علوم انسانی پژوهشکده برنامه ریزی درسی
- کارشناس مسئول مشاوره و راهنمایی در مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تهران
- عضو گروه تالیف یکپارچه بسته آموزشی دوره اول ابتدایی
- مدیر گروه روش ها و برنامه هایدرسی و آموزشی دانشکده روانشناسی و تربیتی دانشگاه تهران
سوابق علمی و پژوهشی:
- 128مقاله علمي پژوهشي داخلي و بین المللي
- 71 مقاله در کنفرانس های داخلی و بین المللی
- 15 مقاله علمی و ترویجی
- تالیف 5 کتاب
- ترجمه 2 کتاب
- راهنما و مشاور 26 رساله دکتری
- راهنما و مشاور 120 پایان نامه کارشناسی ارشد
- مدیر عامل انجمن مردم نهاد تکریم مفاخر تعلیم و تربیت ایران
- عضو شورای پژوهشی دانشگاه فرهنگیان
- ناظر ملی برگزاری آزمون پرلز
- عضو گروه تالیف یکپارچه بسته آموزشی دوره اول ابتدایی
- تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره راهنمایی با توجه به مسایل و مباحث روز جهانی در حوزه برنامه های درسی
- عناوین برخی از پژوهش ها:
- آموزش ارزش ها در کتاب های درسی دینی دوره ی راهنمایی
- اثربخشی دوره های ترک اعتیاد پرهیزمدار-ایمان مدار بر خود کارآمدی عمومی و مقابله با مشکلات
- وابستگی به اینترنت و افسردگی در دانشجویان
- نقش متغیرهای استرس و رضایت شغلی در ارتباط بین سلامت روان معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
- اثربخشی آموزش مهارت های عزت نفس بر ابراز وجود دانش آموزان دختر دبیرستانی
- بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری بر اساس خود ارزیابی
- ارزیابی کیفیت طراحی آموزشی دوره های الکترونیکی دانشکده مجازی علوم حدیث
- مقایسه ی احساس تعلق به مدرسه انگیزه ی پیشرفت تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در میان دانش آموزان مدارس هوشمند (مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدارس عادی سال سوم دبیرستان شهر اصفهان)
- جایگاه نمادهای هویت ملی در زبان و ادب فارسی؛ مطالعه موردی: آثار داستانی جمالزاده.
- ساخت و اعتباریابی مقیاس درگیری در امور تحصیلی
- مطالعه تطبیقی نظریههای تصمیمگیری و انتخاب تحصیلی ـ شغلی: راهبردی برای ارزیابی و بهبود برنامه هدایت تحصیلی ـ شغلی نظام آموزش و پرورش ایران
- بررسی رابطه سبک تدریس اساتید با انگیزه و درگیری تحصیلی دانشجویان در محیط یادگیری آنلاین با نقش میانجی سبکهای مشارکت در یادگیری
- بررسی اثربخشی برنامه آموزش مثبت بر خودکارآمدی تدریس و درگیری معلمان در کلاسهای برخط.." پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی
- تبیین انواع جهتگیری های معلمان ابتدایی نسبت به آموزش مجازی در دورهی همه گیری کرونا
- واکاوی سازگاری شغلی معلمان ابتدایی در دورۀ پاندمی کرونا با رویکرد نظریۀ موقعیتی
- ادراکات معلمان زبان انگلیسی از اشکالات اصلاحات مبتنی بر رویکرد ارتباطی در برنامۀ درسی زبان انگلیسی ایران: علل و راه حل ها