نام و نام خانوادگی: رضوان حکیم زاده

سمت: معاون آموزش ابتدایی | دسته بندی: اعضای وابسته شورا, اعضای کمیسیون راهبری تحول بنیادین, اعضای کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش


دانلود

توضیحات:

سوابق تحصیلی:

  • کارشناسی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
  • کارشناسی علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی 
  • دکتری علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی

سوابق اجرایی:

  • معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش
  • مدیركل برنامه بودجه و تحول سازمانی دانشگاه تهران
  • عضو هیات امنای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
  • معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
  • معاون تحصیلات تکمیلی و آموزشی کمیسیون علوم اجتماعی و رفتاری دانشکده روانشناسی و تربیتی دانشگاه تهران 
  • عضو هیأت علمي دانشکده علوم تربیتي و روان شناسي دانشگاه تهران
  •  معلم دوره ابتدایي و راهنمایي و همکاری با مدرسه ایرانیان در خارج از کشور
  • عضو گروه پژوهش در گروه علوم انسانی پژوهشکده برنامه ریزی درسی 
  • کارشناس مسئول مشاوره و راهنمایی در مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تهران
  • عضو گروه تالیف یکپارچه بسته آموزشی دوره اول ابتدایی 
  • مدیر گروه روش ها و برنامه هایدرسی و آموزشی دانشکده روانشناسی و تربیتی دانشگاه تهران

سوابق علمی و پژوهشی:

  • 128مقاله علمي پژوهشي داخلي و بین المللي
  • 71 مقاله در کنفرانس های داخلی و بین المللی
  • 15 مقاله علمی و ترویجی
  • تالیف 5 کتاب 
  • ترجمه 2 کتاب
  • راهنما و مشاور 26 رساله دکتری
  • راهنما و مشاور 120 پایان نامه کارشناسی ارشد
  • مدیر عامل انجمن مردم نهاد تکریم مفاخر تعلیم و تربیت ایران
  • عضو شورای پژوهشی دانشگاه فرهنگیان
  • ناظر ملی برگزاری آزمون پرلز
  •  عضو گروه تالیف یکپارچه بسته آموزشی دوره اول ابتدایی
  • تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره راهنمایی با توجه به مسایل و مباحث روز جهانی در حوزه برنامه های درسی
  • عناوین برخی از پژوهش ها:
  • آموزش ارزش ها در کتاب های درسی دینی دوره ی راهنمایی
  • اثربخشی دوره های ترک اعتیاد پرهیزمدار-ایمان مدار بر خود کارآمدی عمومی و مقابله با مشکلات
  • وابستگی به اینترنت و افسردگی در دانشجویان
  • نقش متغیرهای استرس و رضایت شغلی در ارتباط بین سلامت روان معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
  • اثربخشی آموزش مهارت های عزت نفس بر ابراز وجود دانش آموزان دختر دبیرستانی
  • بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری بر اساس خود ارزیابی
  • ارزیابی کیفیت طراحی آموزشی دوره های الکترونیکی دانشکده مجازی علوم حدیث
  • مقایسه ی احساس تعلق به مدرسه انگیزه ی پیشرفت تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در میان دانش آموزان مدارس هوشمند (مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدارس عادی سال سوم دبیرستان شهر اصفهان)
  • جایگاه نمادهای هویت ملی در زبان و ادب فارسی؛ مطالعه موردی: آثار داستانی جمالزاده.
  • ساخت و اعتباریابی مقیاس درگیری در امور تحصیلی
  • مطالعه تطبیقی نظریه‌های تصمیم‌گیری و انتخاب تحصیلی ـ شغلی: راهبردی برای ارزیابی و بهبود برنامه هدایت تحصیلی ـ شغلی نظام آموزش ‌و پرورش ایران
  • بررسی رابطه سبک تدریس اساتید با انگیزه و درگیری تحصیلی دانشجویان در محیط یادگیری آنلاین با نقش میانجی سبک‌های مشارکت در یادگیری
  • بررسی اثربخشی برنامه آموزش مثبت بر خودکارآمدی تدریس و درگیری معلمان در کلاس‌های برخط.." پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی
  • تبیین انواع جهت‌گیری‌ های معلمان ابتدایی نسبت به آموزش مجازی در دوره‌ی همه گیری کرونا
  • واکاوی سازگاری شغلی معلمان ابتدایی در دورۀ پاندمی کرونا با رویکرد نظریۀ موقعیتی
  • ادراکات معلمان زبان انگلیسی از اشکالات اصلاحات مبتنی بر رویکرد ارتباطی در برنامۀ درسی زبان انگلیسی ایران: علل و راه حل ها

سند تحول بنیادین