نام و نام خانوادگی: ايراندخت فياض
سمت: صاحب نظر در رشته روان شناسي | دسته بندی: اعضای شورا, اعضای کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش
فایل رزومه آپلود نشده است.
توضیحات:
سوابق تحصیلی:
- لیسانس روانشناسی بالینی
- فوق لیسانس روانشناسی تربیتی
- دکترای تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت
سوابق اجرایی:
- دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی
- مدیر گروه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی
- مشاور منابع انسانی شهرداری تهران
- مدیر کل دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش های مجلس ۱۳۹۱
- مشاور فرماندار تهران در امور زنان و خانواده از ۱۳۹۱
- رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۳۸۸
- دبیر شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۳۸۹
- رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی ۱۳۸۹
- رئیس بسیج اساتید دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی ۱۳۸۵
- عضو شورای عالی راهبردی نخبگان ۱۳۸۹
- دبیر شورای مرجعیت علمی ریاست جمهوری ۱۳۸۹
- عضویت گروه هماهنگی و برنامهریزی تربیت معلم ۱۳۸۹
- عضو هیئت امنای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ۱۳۸۹
- عضو هیئت امنای دانشگاه پیامبر اعظم(ص) ۱۳۸۹
- نماینده تامالاختیار مرکز پژوهشهای مجلس در شورای فرهنگ عمومی ۱۳۹۲
- مدیر کمیته راهبری پروژههای کمیسیون تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۳۸۶
- معاونت اداری و مالی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز ۱۳۸۷
- معاون دانشجویی - فرهنگی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز ۱۳۷۸
- عضو کمیته تحول در علوم انسانی ۱۳۸۷
- عضو کمیسیون راهبردی برنامه درسی ملی ۱۳۹۰
- عضو شورای راهبردی تحول نظام آموزش و پروش ۱۳۹۰ تاکنون
- عضو کمیسیون فرهنگ و تمدن شورای عالی عتف وزارت علوم ۱۳۹۰ تا کنون
- عضو کانون دانشگاهیان ایران اسلامی۱۳۹۰ تا کنون
- عضو کمیسیون دایمی هیئت امنای دانشگاه شهید رجایی ۱۳۸۹
- عضو شورای سیاستگذاری طرح شهاب ۱۳۸۹
- عضو کمیته علمی - مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان فارس ۱۳۸۵
- همکاری علمی و پژوهشی با سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی ۱۳۸۹
- عضو شورای پژوهشی شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۳۸۸
- عضو کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۳۸۸
- نماینده دانشگاه شیراز در استانداری فارس ۱۳۷۷
- نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای بوسنی هرزگوین، تایلند، بلاروس و امارات
سوابق علمی و پژوهشی:
- نقش نخبگان در ارتقاء آموزشی کشور
- گذری بر بسترهای فرهنگی تحقق مرجعیت علمی در جهان
- نقشو جایگاه نظام آموزشی در فرایند مرجعیت علمی کشور
- فرهنگ سازمانی و تاثیر آن برآموزش سازمانی
- کسب صلاحیت های معلمی در ایران، آلمان، ژاپن
- صورت بندی اهداف آموزش در باره ی محیط زیست در نظام آموزش و پرورش در راستای توسعه ی پایدار
- بررسی جریان های فکری در قرون وسطی
- برنامه ریزی درسی ملی با رهیافت بومی از نظر انطباق با نیازهای دانش آموزان دوره ابتدایی مناطق کمتر توسعه یافته
- بررسی موانع پرورش تفکر خلاق در کودکان در آموزه های اسلامی
- نقش شبکه های ماهواره ای در تغییر سبک زندگی خانواده و راهکارهای ترویج سبک زندگی اسلامی براساس آموزه های اهل بیت(علیه السلام)
- شناسایی و اولویت بندی نیاز های آموزشی نو آموزان پیش دبستانی عشایر: پژوهش ترکیبی
- معلم به مثابه دانش پژوه و نقش آن در کاهش شکاف نظریه و عمل تربیتی: نقد رویکرد معلم به مثابه اقدام پژوه
- کارکرد استعاره در یادگیری ازدیدگاه ویتگنشتاین : یک تبیین نظام مند
- دلالت های ارتباط معنایی حیات و تربیت درآیه ۲۴ سوره انفال و تاثیر آن بر مبانی تعلیم و تربیت اسلامی