نام و نام خانوادگی: ايراندخت فياض

سمت: صاحب نظر در رشته روان شناسي | دسته بندی: اعضای شورا, اعضای کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش


فایل رزومه آپلود نشده است.

توضیحات:

سوابق تحصیلی:

  • لیسانس روانشناسی بالینی
  • فوق لیسانس روانشناسی تربیتی
  • دکترای تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت

سوابق اجرایی:

  • دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی
  • مدیر گروه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی
  • مشاور منابع انسانی شهرداری تهران
  • مدیر کل دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش های مجلس ۱۳۹۱
  • مشاور فرماندار تهران در امور زنان و خانواده از ۱۳۹۱
  • رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۳۸۸
  • دبیر شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۳۸۹
  • رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی ۱۳۸۹
  • رئیس بسیج اساتید دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی ۱۳۸۵
  • عضو شورای عالی راهبردی نخبگان ۱۳۸۹
  • دبیر شورای مرجعیت علمی ریاست جمهوری ۱۳۸۹
  • عضویت گروه هماهنگی و برنامه‌ریزی تربیت معلم ۱۳۸۹
  • عضو هیئت امنای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ۱۳۸۹
  • عضو هیئت امنای دانشگاه پیامبر اعظم(ص) ۱۳۸۹
  • نماینده تام‌الاختیار مرکز پژوهش‌های مجلس در شورای فرهنگ عمومی ۱۳۹۲
  • مدیر کمیته راهبری پروژه‌های کمیسیون تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۳۸۶
  • معاونت اداری و مالی دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شیراز ۱۳۸۷
  • معاون دانشجویی - فرهنگی دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شیراز ۱۳۷۸
  • عضو کمیته تحول در علوم انسانی ۱۳۸۷
  • عضو کمیسیون راهبردی برنامه درسی ملی ۱۳۹۰
  • عضو شورای راهبردی تحول نظام آموزش و پروش ۱۳۹۰ تاکنون
  • عضو کمیسیون فرهنگ و تمدن شورای عالی عتف وزارت علوم ۱۳۹۰ تا کنون
  • عضو کانون دانشگاهیان ایران اسلامی۱۳۹۰ تا کنون
  • عضو کمیسیون دایمی هیئت امنای دانشگاه شهید رجایی ۱۳۸۹
  • عضو شورای سیاستگذاری طرح شهاب ۱۳۸۹
  • عضو کمیته علمی - مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان فارس ۱۳۸۵
  • همکاری علمی و پژوهشی با سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی ۱۳۸۹
  • عضو شورای پژوهشی شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۳۸۸
  • عضو کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۳۸۸
  • نماینده دانشگاه شیراز در استانداری فارس ۱۳۷۷
  • نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای بوسنی هرزگوین، تایلند، بلاروس و امارات

سوابق علمی و پژوهشی:

  • نقش نخبگان در ارتقاء آموزشی کشور
  • گذری بر بسترهای فرهنگی تحقق مرجعیت علمی در جهان
  • نقشو جایگاه نظام آموزشی در فرایند مرجعیت علمی کشور
  • فرهنگ سازمانی و تاثیر آن برآموزش سازمانی
  • کسب صلاحیت های معلمی در ایران، آلمان، ژاپن
  • صورت بندی اهداف آموزش در باره ی محیط زیست در نظام آموزش و پرورش در راستای توسعه ی پایدار
  • بررسی جریان های فکری در قرون وسطی
  • برنامه ریزی درسی ملی با رهیافت بومی از نظر انطباق با نیازهای دانش آموزان دوره ابتدایی مناطق کمتر توسعه یافته
  • بررسی موانع پرورش تفکر خلاق در کودکان در آموزه های اسلامی
  • نقش شبکه های ماهواره ای در تغییر سبک زندگی خانواده و راهکارهای ترویج سبک زندگی اسلامی براساس آموزه های اهل بیت(علیه السلام)
  • شناسایی و اولویت بندی نیاز های آموزشی نو آموزان پیش دبستانی عشایر: پژوهش ترکیبی
  • معلم به مثابه دانش پژوه و نقش آن در کاهش شکاف نظریه و عمل تربیتی: نقد رویکرد معلم به مثابه اقدام پژوه
  • کارکرد استعاره در یادگیری ازدیدگاه ویتگنشتاین : یک تبیین نظام مند
  • دلالت های ارتباط معنایی حیات و تربیت درآیه ۲۴ سوره انفال و تاثیر آن بر مبانی تعلیم و تربیت اسلامی

سند تحول بنیادین