«ارتقای کیفیت آموزشی» یکی از مهم ترین نتایج اجرای «رتبه بندی معلمان» است و مجلس مجدانه پیگیر تصویب آن است
رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتیر امشب:
رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: با بیان اینکه دولت باید ظرف یک ماه آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را آماده کند، گفت: پس از اجرای رتبه بندی، یک معلم باید حداقل ۸۰ درصد حقوق مربی پایه یک دانشگاه را دریافت کند. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا منادی سفیدان، با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما پیرامون «طرح رتبه بندی معلمان» و اقدامات صورت گرفته در مجلس درخصوص اجرایی شدن این طرح، اظهار کرد: در قانون رتبه بندی معلمان، تمام زوایای لایحه دولت، مورد توجه قرار گرفته و این بستر تهیه آیین نامه اجرایی این قانون را تسهیل کرده است. بر اساس این قانون دولت باید ظرف یک ماه، «آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان» را آماده کند.منادی سفیدان افزود: با اجرایی شدن «قانون رتبه بندی»، معلمان بر اساس شایستگیهای عمومی، تخصصی و حرفه ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه های پنجگانه آموزشی شامل: آموزشیارمعلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم، رتبه بندی می شوند که در این صورت، حداقل حقوق معلمان ۸۰درصد حقوق مربیان پایه یک دانشگاه ها خواهد شد.وی گفت: «ارتقای کیفیت آموزشی» یکی از نتایج اجرای رتبه بندی معلمان است و با توجه به این که انجام این کار پس از سال ها در دستور کار قرار گرفته، لذا معلمان نباید نگران اجرای این قانون باشند. رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت ملکف است همه امتیازات لازم را در این قانون به معلمان اختصاص دهد و هرگونه افزایش حقوق ناشی از اجرای این قانون باید به عنوان تفاوت تطبیق در احکام کارگزینی معلمان در نظر گرفته شود.رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به این که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ۱۰سال پیش تدوین و ابلاغ شد و نظام رتبهبندی معلمان از جمله موارد این سند بود، ولی به دلایلی تاکنون اجرای آن عملی نشده است، گفت: فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در سند تحول آموزش و پرورش درست اجرا نشده ، در حالی که رتبه بندی، فوقالعاده شغلی است که هر معلم برای قرار گرفتن در رتبه های پنجگانه این طرح، باید طی فرآیند مشخصی که وزارت آموزش و پرورش تعیین می کند، یک سری شاخصها و شایستگیها را کسب نماید تا بتواند از مزایای آن برخوردار شود.