جریان مدرسه‌سازی به یک فرهنگ نوع دوستی و صدقه جاریه در کشور تبدیل شده است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور:

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این که خیرین با اقدام خود از رنج و آلام مردم می‌کاهند و این جزء ناب ترین حقایق ایمان است؛ گفت: جریان «مدرسه‌سازیم به یک فرهنگ نوع دوستی و صدقه جاریه در کشور تبدیل شده است. به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، مهراله رخشانی‌مهر در همایش ملی «بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور» که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهیدبهشتی تهران برگزار شد، با تأکید بر این که در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، اظهار کرد: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه یک امکان و بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود.رخشانی مهر با گرامیداشت یاد مرحومان «حافظی» و «علیمرادی» و همه خیرین فقید مدرسه‌ساز؛ به حضور بیش از 30 هزار خیر نیک اندیش در عرصه مدرسه‌سازی اشاره کرد و اظهار داشت: جریان مدرسه‌سازی و مشارکت مردم در آن به یک فرهنگ نوع‌دوستی و صدقه جاریه در کشور تبدیل و تاکنون بیش از 30 درصد مدارس کشور با مشارکت خیرین ساخته شده است. رقم مشارکت درسال گذشته به بیش از 3 هزار میلیارد تومان رسید. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: امروز بیش از مدرسه‌سازی به توسعه فرهنگ مشارکت، همدلی، همراهی و مسئولیت پذیری اجتماعی نیازمندیم به همین منظور سال گذشته طرحی را به عنوان «آجر به آجر »آغاز کردیم؛ که تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر از مردم فرهنگ دوست و خیراندیش کشورمان در این طرح مشارکت کرده اند.وی ادامه داد: در پویش «به رنگ مدرسه» روزانه بیش از 5 هزار نقاشی در سامانه «آجر به آجر» ثبت شده است و این نشان از دغدغه‌مندی مردم به مشارکت در مدرسه‌سازی دارد.وی گفت باوجود این که تعداد بخاری‌های نفتی مدارس به کمتر از سه درصد رسیده که این تعداد هم به دلیل عدم وجود زیرساخت استانداردسازی باقی مانده؛ و  مدارس خشت و گلی تقریبا در سراسر کشور جمع آوری شده و کاهش آمار مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی از 30 درصد در سال 1395به 19.5 درصد در سال جاری است؛ ولی همچنان موضوع مدرسه‌سازی، توجه ویژه دولت را می‌طلبد و وجود مدارس سنگی یکی از معضلات بزرگ این حوزه است.

سند تحول بنیادین