ارتقای شاخصهای سلامت عمومی در جامعه با نقش آفرینی مشاوران، مددکاران، مربیان و معلمان امکان پذیر است
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری ازآسیب های اجتماعی:
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارتقای شاخصهای سلامت عمومی در جامعه را کمک کننده به ارتقای کیفیت زندگی برشمرد که با نقش آفرینی مشاوران، مددکاران، مربیان و معلمان ممکن و میسّر خواهد شد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مسعود شکوهی با تبریک فرا رسیدن هفته بهداشت روان، توجه به سلامت و بهداشت روان و ارتقا آن را در شمار وظایف مهم نظام تعلیم و تربیت بر شمرد و تأکید کرد: سرمایه گذاری بر روی سلامت روان دانش آموزان، به مثابه پویاترین و آینده سازترین بخش هر جامعه، امری ضروری و انکارناپذیر است. وی افزود: پرداختن به چنین زیرساختی از مهم ترین و مؤثرترین راهکارهای ارتقای شاخصهای سلامت عمومی در هر جامعهای خواهد بود که علاوه بر کمک به ارتقای کیفیت زندگی، خود عامل بازدارنده ای در برابر عوامل مخاطره آمیز، به ویژه آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر است، اما نباید فراموش کرد این مهم با نقش آفرینی مشاوران، مددکاران، مربیان و معلمان ممکن و میسر خواهد شد.شکوهی در ادامه خاطر نشان کرد : بدون تکیه بر توان و تلاش و ازخود گذشتگیهای مشاوران، مددکاران، مربیان و معلمان، قادر نخواهیم بود با بحران گستردهای که در اثر بیماری فراگیرکرونا به معضلی جهانی تبدیل شده است، مقابله کنیم.وی ادامه داد: در این شرایط، ضروری است بیش از هر زمانی با استفاده از همه ظرفیت ها و با تأکید بر استفاده افزون تر از فضای مجازی در حوزه سلامت روان به اقدامات و ابتکارات جدیدی دست بزنیم و از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی به ویژه ظرفیت دانش آموزان، والدین، معلمان، مشاوران، مربیان و فضای مجازی استفاده کنیم.شکوهی از تمام مشاوران، مددکاران، مربیان و معلمان خواست تا با توجه ویژه به اقدامات 18 گانه پیشنهادی، همچون گذشته با ایثاری مثال زدنی زمینه ارتقای سلامت روان دانشآموزان رافراهم کنند.وی گفت: اقدامات پیشنهادی؛ مصوب و برون داد کارگروه تخصصی وزارت آموزش وپرورش است و امید می رود که بر پایه اقدامات فاخر استان ها، بتوانیم گامی در جهت ارتقای سلامت روان دانش آموزان برداریم.شکوهی همچنین با اشاره به روز شمار دانش آموزی هفته سلامت روان افزود: تا حد امکان سعی شده تا بر اساس نیازهای دانش آموزان و نیز شرایط فراگیری کرونا در ایجاد نابرابری و تهدید سلامتروانی – اجتماعی دانش آموزان به راهکارهای ارتقای سلامت روان در زیست بوم جدید پرداخته شود، از این رو از همه مدیران، مشاوران، مربیان و معلمان انتظار میرود؛ درکنار هم با برنامه ریزی بر مبنای گام دوم انقلاب و توجه به شعار امسال هفته بهداشت روان با رویکرد و انگیزه ای متفاوت به این مقوله توجه ویژه کنند تا با بهینهسازی سطح توانمندی های روانی- اجتماعی، زمینه بسط سلامت روان دانش آموزان به ویژه در زیست بوم کرونا فراهم شود.