«کربلا»، درسنامه، رهنامه و نظام نامه زندگی است
رئیس دانشگاه فرهنگیان در آیین اختتامیه دومین «پویش سفیران حسینی»:
رئیس دانشگاه فرهنگیان، کربلا و اربعین حسینی را درسنامه، رهنامه و نظام نامه زندگی و اربعین حسینی را شفاف ترین راه رسیدن به معبود دانست. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسین خنیفر، در آیین اختتامیه دومین پویش سفیران حسینی دانشگاه فرهنگیان، که با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان و جمعی از مسئولان ستادی و استانی، به صورت حضوری و مجازی در مرکز شهید رجایی اصفهان برگزار شد، با اشاره به درس ها و آموزه های فرهنگ عاشورایی، اظهار کرد: درسهای کربلا بسیار زیاد و دانشگاهی بزرگ بدون تاریخ انقضا است.وی با اشاره به پژوهش های انجام شده در حوزه مکتب عاشورایی، افزود: با وجود پژوهش های متعدد، هنوز محورهای ناگفته بسیاری از مکتب حسینی وجود دارد، کربلا تمام شدنی نیست و پایانی ندارد. کربلا یک آموزه است نه موزه.خنیفر، برگزاری «پویش سفیران حسینی»، در دانشگاه فرهنگیان را فعالیتی در جهت نهادینه سازی فرهنگ و ترویج گفتمان حسینی و حرکت دانشجومعلمان به سمت فرهنگ کربلا برشمرد و اظهار کرد: اتصال به مکتب عاشورایی، انسان را از فتنه ها دور میکند. هر کس اقدامی برای مرامنامه امامحسین(ع) انجام دهد، در همین دنیا و به سرعت نتیجه آن را میبیند و این از ویژگیهای کربلاست.وی، با تأکید بر اهمیت اتصال به فرهنگ عاشورایی، «عاشورا» را مکتب ایثار و شهادت عنوان و اعلام کرد: کربلا و اربعین حسینی درسنامه، رهنامه و نظامنامه زندگی و اربعین حسینی شفافترین راه رسیدن به معبود است.رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به بخشهای مختلف سوگواره حسینی و ارسال آثار در بخشهای مختلف هنری از سوی دانشجومعلمان، گفت: چنین فعالیت هایی همواره در میان دانشجویان تربیت معلم مورد استقبال بود چنانکه در دوران دفاع مقدس نیز معلمان تکیّهای برای امام حسین(ع) تشکیل داده و هر شب مراسمی برپا میکردند و ما دانشجویان تربیت معلم هم در آن تکیه کارهای مختلفی انجام میدادیم.وی حق گویی، حق جویی و حق پویی را از آموزه های کربلا برشمرد و خاطر نشان کرد: کربلا به ما یاد داد مؤمن واقعی ستارههای آسمان وجودش را در امتحانات بزرگ آشکارخواهد کرد. از کربلا آموختیم در کارهای بزرگ تردید جایز نیست تا مبادا موریانه تردید بر ساقه وجود ما لانه کند.خنیفر، افزود: کربلا را انقلابی به ظاهرکوچک و شکست خورده، اما پیروزترین انقلاب دانست که طومار حکومت 90 ساله اموی را در هم پیچید و از این منظرکربلا در سه واژه حماسه، سوگ و پیام تعریف میشود.