در نگاه تحولی به مدرسه، «فضای فیزیکی» نقش مهمی در فرآیندهای آموزشی دارد
مشاور ارشد وزیر در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش:
مشاور ارشد وزیر در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت نگاه تحولی به مدرسه گفت: تمرکز سند تحول بنیادین بر «مدرسه تربیت محور» است که در این نگاه تمام فضاهای فیزیکی نیز در فرآیند آموزش و پرورش نقش و تأثیر دارند. به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم در گردهمایی معاونان و مدیران کل حوزه ستادی و استانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر اهمیت نگاه تحولی به مدرسه و نظام آموزشی گفت: این تحول را باید ابتدا در تعریف مدرسه به عنوان «کانون تربیتی محله» و سپس در نقش و کارکرد آن داشته باشیم.وی با بیان این که مدرسه به مثابه ظرفی است که باید متناسب با مظروف خود باشد، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین مدرسه باید پاسخگوی نیازهای روز اجتماع و تجلّی بخش رویکرد نوین به اهداف و مأموریتهای خود بر اساس همان تعریف باشد. بنابر این تمام تمرکز سند بر «مدرسه تربیت محور» است.نوید ادهم خاطرنشان کرد: در نگاه تحولی، آموزش و پرورش یک «نظام فرهنگی» است که باید دانش آموزان را برای خوب زیستن آماده کند؛ در این راستا فناوریهای نوین و بسترهای الکترونیکی، نقشی بی بدیل در آینده آموزش و پرورش دارند.مشاور ارشد وزیر در اجرای سند تحول بنیادین، با تأکید بر نقش فضای آموزشی در تحقق اهداف تعلیم و تربیت تصریح کرد: در رویکرد نوین و تحولی، فضا نیز با دانش آموز صحبت می کند پس آنچه ضرورت دارد این است به اقتضای تحولات محیطی، در ساختارها و مأموریت ها، تغییراتی صورت گیرد.نوید ادهم با اشاره به تشکیل کمیسیون «مدرسهیاری» در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، هدف از تشکیل این کمیسیون را «کیفیت بخشی به اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی» در مدرسه و تحول در محتوا و نرم افزار برشمرد و اضافه کرد: بهره مندی از ظرفیت و توانمندی خیّرین در مدیریت مدرسه و حمایت از برنامه ها از استراتژی های اصلی کمیسیون «مدرسهیاری» است.