با نگاهي به سند، برگزاري علمي تخصصي رسالت اصلي حوزه تربيتبدني است
مديركل تربيتبدني و فعاليت هاي ورزشي وزارت آموزش و پرورش:
مديركل تربيتبدني و فعاليت هاي ورزشي وزارت آموزش و پرورش گفت: با نگاهی بر سند تحول بنیادین، برگزاری رقابتهای ورزشی و علمی_تخصصی رسالت اصلی حوزه تربیتبدنی است. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت تربيتبدني و سلامت، حسین بابویی در آیین اختتامیه بیست و هشتمین دوره رقابتهای علمی_تخصصی معلمان تربیتبدنی کشور در همدان اظهار کرد: برگزاری رقابتهای علمی_تخصصی از ماهها قبل برنامه ریزی شده بود که استان همدان توانست شایسته میزبانی این دوره از مسابقات شود. بابویی با بیان این که تربیت دانشآموزان به عنوان آیندهسازان کشور بر عهده آموزش و پرورش است، افزود: سند تحول بنیادین در واقع به عنوان نقشه راه معلمان در سطوح مختلف است که بر پایه و محور اصلی تعلیم و تربیت تدوین شده است. مدیرکل دفتر تربیتبدنی و فعاليت هاي ورزشي وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام ساختارهای وزارت متبوع و سند تحول بنیادین این است که زمینهای را فراهم کند که دانشآموزان تربیت شوند. بابویی خاطرنشان کرد: اگر همه امکانات و زیرساختهای لازم آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت دانشآموزان فراهم باشد ولی از معلمان توانمند و با نشاط برخوردار نباشیم، موفق نخواهیم شد. وی با بیان این که در کنار درس تربیتبدنی، دروس مکمل هم وجود دارد، افزود: آموزش درس تربیتبدنی به همراه دروس مکمل خود به تربیت همه جانبه دانشآموزان کمک میکند. وی گفت: آموزش معلمان تربیتبدنی در دستور کار جدی وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و بخشی از منابع خود را به توانمند کردن و آموزش معلمان تربیت بدنی اختصاص دادیم. مدیرکل دفتر تربیتبدنی و فعاليت هاي ورزشي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رقابتهای علمی و تخصصی موجب ارتقای جسمی، مهارتی، فنی و دانشی معلمان تربیتبدنی میشود. بابویی با بیان این که رقابتهای علمی_تخصصی در سالهای آتی با انگیزه و قوت بیشتری برگزار میشود، اظهار داشت: برگزاری این گونه رقابتها مورد توجه دفتر تربیتبدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته و به طور قطع سال آینده با قوت بیشتری مورد توجه قرار میگیرد. وی افزود: معلمان تربیتبدنی در راستای محور برنامههای وزارت متبوع باید به بایدها و نبایدها توجه کنند به طوری که از کتاب راهنما برای آموزش استفاده کنند و ارزشیابی مستمر و پایانی برای دانشآموزان لحاظ کنند.