رقابت هاي علمي و تخصصي موجب ارتقاي مهارتي معلمان تربيت بدني مي شود
مديركل دفتر تربيت بدني و فعاليت هاي ورزشي وزارت آموزش و پرورش:
مديركل دفتر تربيت بدني و فعاليت هاي ورزشي وزارت گفت: رقابت هاي علمي و تخصصي موجب ارتقاي جسمي، مهارتي، فني و دانشي معلمان تربيت بدني ميشود. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل ازاستان همدان، حسين بابويي در آيين اختتاميه بيست و هشتمين دوره رقابت هاي علمي_تخصصي معلمان تربيت بدني كشور در همدان اظهار كرد: برگزاري رقابت هاي علمي_تخصصي از ماه ها قبل برنامه ريزي شده بود كه استان همدان توانست شايسته ميزباني اين دوره از مسابقات شود. بابويي با بيان اين كه تربيت دانش آموزان به عنوان آينده سازان كشور بر عهده آموزش و پرورش است، افزود: با نگاهي بر سند تحول بنيادين برگزاري رقابت هاي ورزشي و علمي_تخصصي رسالت اصلي حوزه تربيت بدني است. وي تصريح كرد: سند تحول بنيادين در واقع به عنوان نقشه راه معلمان در سطوح مختلف است كه بر پايه و محور اصلي تعليم و تربيت تدوين شده است . مديركل دفتر تربيت بدني و فعاليت هاي ورزشي وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام ساختارهاي وزارت متبوع و سند تحول بنيادين اين است كه زمينه اي را فراهم كند كه دانش آموزان تربيت شوند. بابويي خاطرنشان كرد: اگر همه امكانات و زيرساخت هاي لازم آموزش و پرورش براي تعليم و تربيت دانش آموزان فراهم باشد ولي از معلمان توانمند و با نشاط برخوردار نباشيم، موفق نخواهيم شد. وي با بيان اين كه در كنار دروس تربيت بدني دروس مكمل هم وجود دارد، افزود: آموزش درس تربيت بدني به همراه دروس مكمل خود به تربيت همه جانبه دانش آموزان كمك مي كند. وي گفت: آموزش معلمان تربيت بدني در دستور كار جدي وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و بخشي از منابع خود را به توانمند كردن و آموزش معلمان تربيت بدني اختصاص داديم. مديركل دفتر تربيت بدني و فعاليت هاي ورزشي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رقابت هاي علمي و تخصصي موجب ارتقاي جمسي، مهارتي، فني و دانشي معلمان تربيت بدني مي شود. بابويي با بيان اين كه رقابت هاي علمي_تخصصي در سال هاي آتي با انگيزه و قوت بيشتري برگزار مي شود، اظهار داشت: برگزاري اين گونه رقابت ها مورد توجه دفتر تربيت بدني و فعاليت هاي ورزشي وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته و به طور قطع سال آينده با قوت و بيشتري مورد توجه قرار مي گيرد. وي افزود: معلمان تربيت بدني در راستاي محور برنامه هاي وزارت متبوع بايد به بايدها و نبايدها توجه كنند به طوري كه از كتاب راهنما براي آموزش استفاده كنند و ارزشيابي مستمر و پاياني براي دانش آموزان لحاظ كنند