آموزش كيفي لازمه ارتقا مدرسه است

مديركل آموزش و پرورش مازندران:

مدير كل آموزش و پرورش مازندران با بيان اينكه ارتقاء مديريت مدرسه در آموزش كيفي صورت مي گيرد، گفت: آموزش صحيح در جامعه منجر به زندگي مسالمت آميز مي شود. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از مازندران؛ «سيد علي قاسمي» در گردهمايي معاونين آموزشي استان كه در ساري برگزار شد، اظهار داشت: آموزش از ابتدايي ترين حقوق مردم است و بايد آن را به رسميت شناخت. قاسمي مهم ترين هدف آموزش  را حفظ كرامت انسان خواند و افزود: از طريق آموزش فرد به راحتي گرفتار بحران ها، آسيب هاي اجتماعي و خشونت نمي شود و باآسيب شناسي راه حلي براي برداشتن موانع بحراني پيدا مي كند. مديركل آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به آموزش كيفي تصريح كرد : آموزش كيفي ارتقاء مديريت مدرسه را به دنبال دارد و منجر به دسترسي اهداف بلند مدت مي شود. قاسمي مدرسه را كانون تربيت خواند و گفت: آموزش كيفي در مدارس بايد  سرآمد اهداف تلقي شود تا منجر به كيفيت شيوه ي مديريتي شود. وي ادامه داد: با آموزش صحيح كودكان قادر خواهند بود بر خود  مديريت كنند چراكه بدون آموزش قدرت مديريت بر خود را از دست مي دهند و دچار چالش هايي مي شوند. مديركل آموزش و پرورش مازندران پيامد عدم آموزش صحيح را مبني بر رفتارهاي پر خطر دانست و يادآور شد: با فرهنگ سازي و آموزش صحيح قدرت حاكيمت عقل بر بدن افزايش مي يابد چرا كه در صورت عدم آموزش اصولي رفتارهاي عاقلانه صورت نمي گيرد. قاسمي با اشاره به شاخص هاي پنهان و آشكار آموزشي تصريح كرد:  كليد بسياري از  مسائل اجتماعي در مدرسه است چراكه با فرهنگ سازي و رشد كيفيت آموزشي آموزش و پرورش با كيفيتي را خواهيم داشت. اين مقام مسئول شايستگي هاي فردي را در انتخاب و انتصاب مديران امري مهم دانست و بيان داشت: با تعليم و تربيت سازنده، به كيفيت بخشي آموزش هاي متوالي دست مي يابيم. وي با اشاره به تكريم مقام معلم ادامه داد:  رسيدگي به امور  معلمان، گروهاي و انجمن هاي علمي  آموزشي معلمان منجر به ايجاد انگيزه در آنها مي شود. مدير كل آموزش و پرورش تغيير در دانش، نگرش وروش كار را امري مهم در حيطه ي آموزشي برشمرد و اذعان داشت: حفظ امنيت و آرامش معلمان منجر به فراهم سازي  محيط هاي آموزشي كارآمدي براي دانش آموزان  مي شود .

سند تحول بنیادین