نشست « درس پژوهي » با رويكرد مدل هاي اثربخشي و بهسازي آموزشي

به ميزباني منطقه 6 آموزش وپرورش شهر تهران و با حضور دكتر سركارآراني برگزار شد؛

به ميزباني منطقه 6 آموزش وپرورش شهر تهران و با حضور دكتر سركارآراني، نشست « درس پژوهي » با رويكرد مدل هاي اثربخشي و بهسازي آموزشي برگزار شد. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از شهر تهران، در راستاي تحقق شاخص مدرسه صالح كه وابسته به توسعه روابط انساني ، مديريت مشاركتي و درس پژوهي است،  جلسه اي براي تبيين موضوع درس پژوهي با حضور دكتر محمدرضا سركارآراني استاد دانشگاه ، عباسعلي باقري مدير كل آموزش وپرورش شهر تهران و جمعي از مديران مناطق شهر تهران در سالن كنفرانس منطقه 6 آموزش وپرورش شهر تهران برگزار شد. براساس اين گزارش؛ در اين نشست دكتر سركارآراني گفت: ما بايد احساس ناامني نداشته باشيم، اين احساس از عدم امنيت به مراتب بهتر است. يادگيري هاي ما در گفت وگوها به صورت آرام و تدريجي انجام مي گيرد. وي در ادامه عنوان داشت: در آموزش وپرورش ، اولين جايي كه نياز به سرمايه گذاري و نوسازي بيشتر دارد، آموزش ابتدايي است وتوجه به اين امر مهم در تربيت و يادگيري در 3 هزار روز اول زندگي آدمي كه از حياتي ترين دوران رشد و شكوفايي است، اهميت به سزايي دارد. سركارآراني افزود: در جهان امروز، بايد ببينيم چه كارهايي را نبايد انجام دهيم ، با مطالعه و تفكر است كه مي توان موردنقد قرار گرفت و به دنبال آن ، احساس نياز به تغيير ايجاد خواهد شد. وي در ادامه بيان داشت: ما با توانمندشدن، پذيرش خود در نشست ها را ايجاد مي كنيم و بايد خودمان را باور داشته باشيم  چرا كه بهسازي همواره حالمان را بهتر مي كند. سركارآراني با بيان اينكه چنانچه درس پژوهي به انحراف برود،  قطعاً به نتيجه نخواهد رسيد، عنوان داشت: درس پژوهي درخصوص معلمي است نه معلم، درس پژوهي در محيطي دوستانه و نشست هاي خارج از ضوابط اداري نتيجه مي دهد، ما به دنبال مستندسازي نيستيم، درس پژوهي روش حلّ مسأله است.

سند تحول بنیادین