حل مشکلات آموزش و پرورش کشورنیازمند یک برجام آموزشی است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: حل مشکلات آموزش و پرورش کشور نیازمند یک برجام آموزشی است. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان فارس، حمیدرضا آذری درگردهمایی رؤسای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه کاهش نرخ تکرار پایه های تحصیلی موضوع بسیار اساسی و کلیدی در آموزش و پروش است،گفت: امروزه همه از اینکه دانش آموزی ترک تحصیل کند دچار نگرانی خواهند شد لذا اگر ما یک درصد هم از برگزاری چنین گردهمایی هایی نتیجه بگیریم کار ارزشمندی صورت گرفته و باید خوشحال باشیم. مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه نظام آموزشی بزرگترین و مشکل‌ترین بحران‌ها را می‌تواند برای هر جامعه‌ای ایجاد نماید، گفت: اگر بخواهیم برای همیشه جهان سومی باقی نمانیم باید به پدیده های ریشه ای توجه کنیم وآموزش و پرورش یکی از مهمترین، این پدیده‌هاست. وي با اشاره به اینکه برخی از این علل از اراده ما خارج هستند، گفت: باید قبول کنیم که جامعه ما توجه کمتری به فرهنگ انسان و تعلیم و تربیت دارد در صورتی که از لحاظ آیات و روایات هیچ چیز کم نداریم لذا باید به اهمیت تعلیم و تربیت باور و اعتقاد داشته باشیم آذري با تاکید بر اینکه خلاقیت برای انسان فوق العاده ضروری است، گفت: حتی دانش آموزان استثنایی هم می‌توانند توانایی هایی را کسب نمایند که امورات خود را با کمترین نیاز به دیگران بگذرانند بنابر این باید کاری کنیم که خلاقیت را در دانش آموزان  پرورش داده و آنان را افرادی توانمند بار آوریم. دبیر شورای آموزش وپرورش استان فارس با تاکید بر استعداد و توانایی و هوش دانش آموزان افغانی که در مدارس استان میهمان هستند،گفت: متاسفانه بخش عظیمی از مشکلات تحصیلی و بالا بودن نرخ تکرار پایه در بین این عزیزان به علت مشکلات موجود در نهادخانواده و وضعیت معیشتی و اقتصادی آنان است، لذا بایستی به عنوان یک انسان و برادر و خواهر مسلمان به آنها نگاه کنیم و در حد توان آنان برای رفع مشکلات آموزشی و پرورشی فرزندانشان آنان را یاری و مساعدت نماییم. وی با بیان اینکه تکرار پایه و ترک تحصیل؛ موجب سرخوردگی و بروز عقده های عدیده فرهنگی، روانی و اجتماعی در دانش آموزان می‌گردد، گفت: همه ما مسئول هستیم و مکلفیم با خلاقیت، ابتکار و نوآوری در سایه تعامل و همفکری نگذاریم دانش آموزان دچار چنین مشکلاتی شوند. مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه نقش معلم در جامعه نقشی حیاتی و سازنده است گفت: بایستی معلمان ما با طراوت و شادابی و نشاط و آراستگی همراه با پشتوانه علمی و تخصصی سر کلاس ها بروند تا دانش آموزان نیز با شور و نشاط و انگیزه بیشتری به فعالیت های آموزشی و پرورشی و علمی بپردازند. آذری با یادآوری اینکه آموزش درکشور ما تقریبا نصف کشورهای توسعه یافته است، گفت: همه ما شرعا و اخلاقا مسئول هستیم برای توجه به وضعیت آموزش و پرورش دانش آموزان این مرز و بوم، چرا که اگر این عزیزان به خوبی در مدارس آموزش ببینند در آینده شهروندانی خوب و مفید برای جامعه بوده  و موجبات توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه را فراهم می‌نمایند.

سند تحول بنیادین