وزیر آموزش‌وپرورش در آئین سپاس معلم؛

تکریم معلمان به توسعه، پیشرفت و آبادانی جامعه منجر خواهد شد

وزیر آموزش‌وپرورش در آئین سپاس معلم گفت: جامعه‌ای که معلمان را تکریم کند، مراحل پیشرفت، توسعه و آبادانی را طی خواهد کرد و تمدن ساز می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، صبح امروز و در آستانه فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم، یوسف نوری در آئین سپاس معلم که در دبستان شهید داود رسولی منطقه 17 تهران برگزار شد، با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و فرارسیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: این مدرسه مزین به نام شهیدی است که خود معلم و مربی پرورشی بود. شهید رسولی علاوه بر مجاهدت در سنگر تعلیم و تربیت، در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل نیز حضور یافت و در سن 20 سالگی و در سال 62 به شهادت رسید، لذا یاد و خاطر این شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم.

وی بابیان این‌که هفته معلم به نام استاد شهید مرتضی مطهری نام‌گذاری شده است و ما یاد و خاطره این معلم بزرگ را گرامی می‌داریم، تصریح کرد: در آموزه‌های دینی و شعائر اسلامی، معلم از شأن و منزلت والایی برخوردار است و بزرگان ما همواره از معلم به‌عنوان راهنمای خود یادکرده‌اند.

عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که معلمان را تکریم کند، مراحل پیشرفت، توسعه و آبادانی را طی خواهد کرد و تمدن ساز می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت مردمی و انقلابی باهمت قوی، فرآیند واکسیناسیون معلمان، دانش آموزان و خانواده‌های آنان را انجام داد و توانستیم مدارس را حضوری کنیم.

وی بابیان این‌که امیدواریم با تلاش مضاعف در راستای حل مشکلات معلمان گام‌های بیشتری برداریم، اظهار کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان در دولت قبل تنها در حد حرف باقی ماند، اما این دولت با همکاری مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان این لایحه را به قانون تبدیل کرد.

وی ادامه داد: برای اجرایی کردن نظام رتبه‌بندی تلاش‌ها ادامه دارد و آیین نامه اجرایی رتبه‌بندی در دستور کار کمیسیون امور عمومی و اداری دولت قرار گرفته است و امیدواریم در آن جا هم روند بررسی این آیین نامه به سرعت انجام شود. همچنین رئیس‌جمهور هم مجدانه پیگیر قانون رتبه‌بندی معلمان است و امیدواریم این قانون به‌زودی اجرایی خواهد شد.