فراخوان اولویت‌های ‌پژوهشی ‌سال 1401 دبیرخانه شورای عالی آموزش­و­­­ پرورش

در راستاي اجراي جز 2 بند "هـ" تبصره 9 قانون بودجه كل كشور، دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش طی فراخوانی از فرهنگیان، پژوهشگران، صاحب­نظران، اندیشمندان، استادان راهنما و مشاور دانشگاه ­ها و دانشجويان تحصيلات تكميلي توانمند و علاقه­ مند به تحقیق در حوزه تعلیم و تربیت با شرایط زیر دعوت می­ نماید، پیشنهاده پژوهشی خود را در مورد هر یک از اولویت ­های پژوهشی این شورا به آدرس الکترونیکی: info@sce.ir و یا به آدرس پستی: تهران، میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، نبش خیابان سمیه، ساختمان مرحوم علاقمندان، طبقه چهارم، دبیرخانه شورای عالی آموزش­ و­پرورش، مدیریت پژوهش­ های راهبردی ارسال نمایند.

به پژوهشگران توصیه می­شود قبل از تهیه و ارسال پیشنهاده پژوهشی خود شرایط و ضوابط پذیرش طرح پژوهشی که در قسمت پایین این صفحه درج شده است را مطالعه نموده و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با تلفن82284066 -021تماس حاصل نمایند.

عناوين اولویت‌های ‌پژوهشی‌ سال­ های 1401 دبيرخانه شوراي عالي آموزش و پرورش:

  1. مطالعه تطبیقی شیوه ­ها و روش ­های تامین منابع مالی در مدارس کشورهای منتخب
  2. بررسی و تحلیل وضع موجود اشاعه و گفتمان ­سازی مصوبات شورای عالی آموزش­ و­پرورش و ارائه راهکارهای مناسب
  3. طراحی و تبیین مدل نظارت بر اجرای مصوبات شورای عالی آموزش­و­پرورش
  4. طراحی و اعتباریابی الگوی انطباق بسته ­های تربیت و یادگیری با برنامه ­های مصوب شورای عالی آموزش­ و­پرورش
  5. ترسیم نسبت ها و پیوندهای میان شورای عالی آموزش ­و­پرورش با مراجع بالادستی مرتبط (مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و ...).
  6. بازتعریف نقش مدرسه به­ عنوان کانون تربیتی محله
  7. شناسایی و تبیین فرهنگ آموزش (یاددهی - یادگیری) در میان دانش ­آموزان

شرایط و ضوابط پذیرش پیشنهاده ­های پژوهشی:

1- هر پژوهشگر تنها مجاز به ارسال یک پیشنهاد پژوهشی (پروپوزال) است.

2- با پژوهشگرانی که پیشنهاد پژوهشی آنان پس ازطی مراحل داوری حائز امتیازات و شرایط لازم باشد طبق ضوابط مربوط قرارداد منعقد خواهد شد.

3- هزینه اجرای پروژه پژوهشی متناسب با موضوع، جامعه، حجم نمونه، ابزار جمع ­آوری داده ها، روش پژوهش و ... توسط پیشنهاد دهنده پیش بینی می­ شود و تصویب نهایی آن به عهده کمیته علمی- پژوهشی شورای عالی آموزش­و پرورش است.

4- استفاده از چارچوب پیشنهادی پژوهشی مورد نظر این دبیرخانه در تدوین و تنظیم آن الزامی است.

5- از رساله ها و پايان نامه ­هاي تحصيلات تكميلي كه داراي شرايط مندرج در اين فراخوان باشند، حمايت مادي و معنوي به عمل مي ­آيد.

«مدیریت پژوهش­های راهبردی شورای عالی آموزش­و­پرورش»