مدرسه ابتدایی درپسا کرونا« با تاملی بر مشکلات دانش آموزان ابتدایی درفرآیندیادگیری سیار (فضای مجازی)»

کرونا تاثیرات زیادی برسبک زندگی و شیوه های آموزشی گذاشت ودرکنار ایجاد برخی از فرصت های جدیدالوقوع، مشکلات عدیده ای از وجوه مختلف برای دانش آموزان، بویژه دانش آموزان دوره ی پراهمیت ابتدایی ایجاد کرد واین مسئله مطرح شدکه « مدرسه ابتدایی درپسا کرونا چه باید بکندکه با شناسایی مشکلات وپیامدهای دوره کرونا به راه های حل آن چالش ها دست یابدو به تبع آن بارفع کاستی ها مهیا وپذیرای دانش آموزان باشد؟» درپاسخ به این سوال پژوهشگربا همکاری حوزه معاونت ابتدایی شهرتهران با روش شبه دلفی نظرات تخصصی کارشناسان حوزه ی ابتدایی مناطق نوزدهگانه ی شهر تهران، آموزگاران، اولیا ومدیران نخبه ی تعدادی از مدارس با مضمون احصا وبرشماری مشکلات حاکم بر روش یادگیری سیار و فضای مجازی و آموزش های ترکیبی وهیبریدی را گرد آوری نموده وبراساس آن ازحیث نیروی انسانی مدرسه، دانش آموز، اولیا، برنامه درسی و ...به راهکارهای موثرجهت آماده شدن مدرسه پسا کرونا پرداخته است.

روش این تحقیق توصیفی وازنوع پژوهش کاربردی می باشد.یافته ها حاکی از بروز مشکلات درساختارفیزیکی وبدنی، روحیات وخلقیات و منش اجتماعی وفردی دانش آموزان در دوره کرونا داشته که تبعات آن درمدرسه پسا کرونا مشهود است واین مدرسه می بایست با درنظر گرفتن نقش اولیا وروشهای خانواده، شیوه های یادگیری درسی، امکانات سخت افزاری وفناورانه در خانه ومدرسه، میزان سواد رسانه ای،سطح توانمندی معلمان درموقعیت جدید آموزشی، محتوا وبرنامه ی درسی، محیط یادگیری وشیوه های ارزشیابی خود را برای ارائه خدمات به دانش آموزان با موقعیت جدید آماده کند. راحله محمدی – کارشناس آموزش و پرورش

جهت مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

سند تحول بنیادین