هويت بخشی به نوآموزان دردوره ي پيش دبستاني(مبتني برمباني نظري تحول بنيادين درنظام تعليم وتربيت)
«هویت » طبق تعریف مبانی نظری تحول بنیادین نظام تعلیم وتربیت، برآیند تعامل اختیاری متربي بامجموعه ای ازعوامل موثر بروجود اوست که درقالب ترکیبی از بینش ها ، باورها ، گرایش هاوتصمیمات دردرون ومخاطرات پیش رو، متجلي مي شود. براين مبنا وبا توجه به اهميت دوره ي تحصيلي پيش ازدبستان، احصا بایدهای هویت بخش به نوآموزان درمدرسه مبتنی برمفاد سندتحول بنیادین يكي ازاستلزامات نظام تربيتي اوان كودكي بوده وامری ضروری است.
لذا این مقاله باروش توصیفی – تحلیلی وتركيبي ازروش مروري، پس ازمطالعه، مرور، تفکیک، تحليل و دسته بندي موضوعي مباحث درمبانی نظری سند تحول درخصوص هویت، برحسب فراواني پرداختن سند به مفاهيم مطروحه وباهدف گسترش واستحكام آن مضامين كه اقتضاي يك مقاله ي تحليلي است ازچهارمنظر به بایدها درهویت بخشی دردوره ي پيش دبستاني می پردازد وچون کانون تربیت درسند تحول بنیادین آموزش وپرورش «مدرسه » می باشد، بایدها ی هویت بخشی به نوآموزان در مدرسه، برشماری و مورد مداقه وتحلیل قرارمی گیرد. دربخش اول همه جانبه نگری درهویت بخشی به نوآموزان در بخش دوم فرایندتربیت به عنوان زیرساخت هویت بخشی به نوآموزان درمدرسه، دربخش سوم بایدها در ایجاد شایستگی های لازم نوآموزان جهت دستیابی به « هویت متعالی »وبخش چهارم ، هویت بعنوان دستاورد گفتمان را مورد بحث قرارداده داده اند.