محمود امانی طهرانی در نشست علمی«واکاوی عوامل آسیب زا، چالش ها و فرصت ها در نسل جدید»:

شناخت ویژگی های نسل جدید یکی از راه های موثر برای ایجاد ارتباط و گفت و گو با آنهاست

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شناخت ویژگی های نسل جدید جامعه یکی از راه های موثر برای ایجاد ارتباط، تعامل و گفت و گو با آنهاست.

دکترمحمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست علمی« واکاوی عوامل آسیب زا، چالش ها و فرصت ها در نسل جدید که با حضور قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش برگزار شد، اظهارکرد: درشرایط فعلی حاکم برجامعه جدیت درانجام تکالیف ضروری است. دراین زمینه باید شناخت خود را نسبت به مسائل پیرامونی و به ویژه دانش آموزان توسعه داد و مبتنی برآن به ساماندهی نظام تعلیم و تربیت پرداخت.

وی افزود: درپیشبرد این فرآیند، گفتگوی مبتنی بر شناخت، رویکرد موثری است. واکاوی تفکر دانش آموزانی که در معرض هیجانات غالب اجتماعی هستند و همچنین جریان شناسی، تامل در خصوص مناسب بودن برنامه درسی ویژه این نسل و بسیاری از موارد دیگر، از عمده فعالیت های دارای اهمیت است که باید به آن پرداخته شود.

امانی طهرانی اظهار داشت: در این شرایط نیازمند اطلاعات عمیق و دقیق در زمینه این حوادث و اتفاقات پیرامون آن هستیم تا به لایه های عمیق ترناشی از این مسائل دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه شناخت ویژگی های نسل جدید جامعه یکی از راه های موثر برای ایجاد ارتباط و تعامل با آنهاست، ابراز داشت: زبان گفت و گو، نوع نگاه، شیوه ارتباط و شناخت ویژگی های این نسل جای بحث، تفکر و کار کارشناسی بسیار دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان بر همکاری دوجانبه آموزش وپرورش و قوه قضاییه در واکاوی جریانات اجتماعی و احصاء راهکارهای موثر و امیدبخش در این زمینه تاکید کرد. 

درادامه این نشست دکتر رضا مسعودی فر قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اینکه اهم فعالیت های قوه قضائیه در 4 بخش عمده شامل فعالیت های اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، کنترل وکاهش آسیب های اجتماعی و فعالیت های ویژه دراجرای 12 راهکارسند تحول قضایی تعریف شده است.

وی 16 مورد از اتفاقات اجتماعی و سیمایی ازجرائم و آسیب های اجتماعی کشور را مبتنی بر آمارکمی، مستند و پژوهش محور ارائه کرد.

مسعودی فر برنقش آفرینی خانواده و نهادهای فرهنگی و آموزشی در کاهش سه مولفه شکاف بین نسلی، عدم برخورداری ازامید و عدم ایجاد فرصت کافی برای تخلیه هیجان بچه ها تاکید کرد.

درادامه برای تداوم این نشست ها وجلسات هم اندیشی و ارتقا وجوه مشترک همکاری با آموزش و پرورش اعلام  آمادگی کردند.

سند تحول بنیادین