نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در استان کرمانشاه:

چرخش‌های تحول آفرین با رویکردهای نوین آموزشی پیشران‌های فرآیند یاددهی و یادگیری هستند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: چرخش‌های تحول آفرین و نقش آفرین با رویکردهای نوین آموزشی و تربیتی پیشران‌های فرآیندیاددهی و یادگیری در مدارس ابتدایی هستند.

به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، زهرا نجار نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در استان کرمانشاه در نشست دوره توانمندسازی راهبران آموزشی تربیتی مدارس روستایی و عشایری استان در قالب طرح شهید همت اظهار داشت: توانمندسازی معلمان و تمرکز بر برنامه درسی  کلاس‌های چند پایه از اصلی‌ترین برنامه‌های در دست اقدام راهبران آموزشی و تربیتی  سال تحصیلی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۱ است. 

معاون آموزش ابتدایی استان با بیان این‌که رویکردهای جدید آموزش ابتدایی در راستای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین است، افزود: چرخش‌های تحول آفرین و نقش آفرین با  رویکردهای نوین آموزشی و تربیتی پیشران‌های فرآیند یاددهی و یادگیری در مدارس ابتدایی هستند و این موضوع باید در کارگاه‌های نواحی و مناطق مطرح شود.

نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در استان کرمانشاه بیان داشت: راهبران آموزشی باید دانایی، تخصص و مهارت و نیز جذبه‌ی (کاریزمای شخصی) لازم را برای این حرفه داشته باشند و به سه مهارت فنی، انسانی و ادراکی مسلط باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان عنوان کرد: راهبران آموزشی و تربیتی باید در بازدید‌ها، طرح درس‌ها، نحوه تدریس معلمان و برنامه هفتگی مدارس چند پایه را مورد ارزیابی و نظارت قراردهند تا کیفیت تحصیلی مدارس چند‌پایه ارتقا پیدا کند که تمرکز بر برنامه درسی و توانمند‌سازی معلمان مهم‌ترین هدف این معاونت است. 

نجار در این دوره از راهبران آموزشی به‌عنوان بازوان توانمند حوزه آموزش ابتدایی استان در ارتقای کیفیت آموزشی مناطق روستایی و عشایری یاد کرد.

نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در استان کرمانشاه در پایان گفت: راهبران آموزشی با رصد مشکلات و کمبودها مدارس عشایری و روستایی و گزارش آن به آموزش و پرورش استان در جهت رفع نواقص و کاستی‌ها گام بردارند.

سند تحول بنیادین