عیادت دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از استاد احمد صافی پیشکسوت تعلیم و تربیت
محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از استاد احمد صافی اولین دبیرکل این شورا بعد از انقلاب اسلامی که به علت بیماری در یکی از بیمارستان های تهران بستری است، عیادت کرد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در عیادت از استاد احمد صافی خطاب به ایشان گفت: شما گنجینه ای از تجربیات علمی، پژوهشی، آموزشی و مدیریتی آموزش و پرورش هستید.
امانی اظهار داشت: وجود شما برای آموزش و پرورش، همیشه مایه خیر و برکت بوده و عمر خود را برای اعتلای آموزش و پرورش صرف کرده و بدون منت داشته های خود را در اختیار فرهنگیان و مردم گذاشته اید.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: امیدوارم شما استاد عزیز را دوباره سالم، سلامت و شاداب ببینیم.
در این دیدار دکتر محمود امانی متن مصاحبه تاریخ شفاهی استاد احمد صافی درباره شورای عالی آموزش و پرورش جهت اصلاح و تایید به ایشان تقدیم کرد.
استاد احمد صافی، پیشکسوت برجسته تعلیم وتربیت، حدود 65 سال است که خدمات ارزنده و اثرگذار خود در عرصه تعلیموتربیت کشور را در اختیار فرزندان این مرز و بوم قرار داده و یکی از چهره ماندگار عرصه معلمیِ کشور است.
وی مؤلف 38 عنوان کتاب در حوزه خانواده، تربیت، مدیریت و مشاوره است. کتاب های «سازمان و قوانین آموزشوپرورش ایران»، «سیمای معلم»، «اصول و فنون راهنمایی و مشاوره» و «مسائل آموزشوپرورش» از جمله کتابهای ارزشمند ایشان است.
استاد صافی در مسئولیت های مختلفی چون اولین دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش بعد از انقلاب اسلامی، معاون آموزشی وزیر و عضویت در انجمن ها، مجلات و نشریات آموزشی، پژوهشی و علمی را در کارنامه کاری خود دارد. وی مؤسس و مدیر مرکز راهنمایی و مشاوره صبح امید بوده و مشاور وزیرآموزشوپرورش در امور بازنشستگان است.
در سال ۱۳۹۷، زندگینامه و تجارب استاد در مجموعه کتاب هایی با عنوان اندیشه ورزان «معلم مصلح» توسط نشر افست به چاپ رسید. استاد صافی در همه حال فردی خوش مشرب، شاداب، متواضع، پر از انرژی و امید است. مثبتنگری و امیدبخشی از ویژگی های منحصر بفرد این مرد بزرگ عرصه تعلیم و تربیت کشور است.
یکی از توصیه های به یاد ماندنی استاد احمد صافی به مدیران مدارس این است که از فعالیت ها و تجربیات دوران کاری خود یادداشت بردارند.
« استاد احمد صافی: از مدیران مدرسه میخواهم از کلیه فعالیتها، تجربیات و خاطرات دوران کاری خود در مدرسه یادداشت بردارند؛ چرا که میتواند بسیار سودمند و اثربخش باشد. از توانمندیها و امکانات خارج از مدرسه استفاده بهینه به عمل آورند و برای بهبود مدرسه موارد مثبت را تقویت کنند. متأسفانه منفیبافی موجب شده است که از عمرمان استفاده بهینه نکنیم. مدیر ضمن بیان مشکلات، از موفقیتها هم بگوید. استفاده بهینه از کتابها و مجلاتی چون رشد مدیریت مدرسه نیز از رموز موفقیت مدیران است».