پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت چهره ماندگار معلمی کشور

وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت احمد صافی چهره ماندگار معلمی کشور، پیام تسلیتی صادر کرد.

در پیام تسلیت یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت استاد احمد صافی آمده است: « با سلام و احترام، درگذشت استاد فرهیخته و برادر ارجمند، زنده یاد جناب آقای احمد صافی از پیشکسوتان نظام تعلیم و تربیت کشور و منشا تحول و تعالی در آموزش و پرورش بود، به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت می‌گویم.

دانش، توانمندی، مسؤولیت‌پذیری، حسن خلق و تواضع از جمله برجستگیهای شخصیتی آن اندیشمند فرزانه است که هرگز فراموش نخواهد شد.

 از درگاه خداوند سبحان برای ایشان غفران و رحمت بیکران الهی و برای بازماندگان محترم سلامت و شکیبایی خواهانم».

احمد صافی متولد سال ۱۳۱۶ بود، در سال ۱۳۳۴ از دانشسرای مقدماتی گلپایگان دیپلم گرفت و بعد از پنج سال تدریس در شهرهای استان لرستان، در دانشسرای عالی تهران پذیرفته و در سال ۱۳۴۴ در رشته آموزش ابتدایی لیسانس گرفت، بعد از دو سال در رشته راهنمایی و مشاوره دانشگاه تربیت معلم قبول شد و در سال ۱۳۴۸ به عنوان دانشجوی ممتاز از این دانشگاه فارغ التحصیل گردید.

 بخشی از سوابق تربیتی و آموزشی شامل سابقه ۵۹ سال تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها، چهره ماندگار معلمی کشور در سال ۱۳۸۸، دبیرکلی شورای عالی آموزش و پرورش۱۳۶۰-۱۳۵۸، معاون آموزشی وزیر ۱۳۶۴-۱۳۶۳، مؤلف ۳۵ کتاب در حوزه خانواده، تربیت و مدیریت و مشاوره، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، مسؤول کانون بازنشستگان آموزش و پرورش است.

حاصل این دوره طولانی معلمی، علاوه بر تربیت صدها معلم و دانشجو، نگارش تعداد زیادی کتاب با عناوینی نظیر سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران، مسائل آموزش و پرورش ایران، راهنمایی و مشاوره و ...، نگارش قریب ۱۰۰ مقاله، اجرا و یا نظارت بر بیش از ۵۰ طرح تحقیقی است.