عضو شوراي عالي آموزش و پرورش:

۸۰۰ هزار دانش آموز در کشور از تحصیل بازمانده‌اند

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۰۰ هزار دانش آموز در سطح کشور از تحصیل بازمانده‌اند که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

به نقل از خبرگزاري  ایرنا، محمد وحیدی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: از مجموع بازماندگان از تحصیل ۳۰۰ هزار نفر مربوط به دانش آموزان مقطع ابتدایی هستند.

عضو شوراي عالي آموزش و پرورش بر جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل تاکید کرد و افزود: در برخی از استان ها از جمله خراسان شمالی که پراکندی جمعیتی دارد این بازماندگی بیشتر دیده می شود.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید از ظرفیت تمامی دستگاه ها برای جذب کودکان ۶ سال به بالا به تحصیل استفاده شود.

وی گفت: بودجه آموزش و پرورش در طی ۱۰ سال اخیر ۸.۹ درصد از بودجه عمومی کشور را تشکیل می دهد ولی این رقم در دولت سیزدهم به ۱۴.۳ درصد افزایش یافت و زمان مناسبی است تا کمبودها در این حوزه جبران شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: مبنای آمار بی سوادی نباید بر اساس خوداظهاری افراد باشد بلکه باید طبق مستندات بیان تا برنامه ریزی دقیقی نیز برای جذب بازماندگان از تحصیل انجام شود.

وی بر پایش آمار بیسوادی تاکید کرد و گفت: فرار از تحصیل در دوران شیوع کرونا بیشتر شد و اینک باید تمامی این افراد جذب آموزش شوند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینک آموزش و پرورش با کمبود معلم مواجه است و تلاش می شود با اولویت دانشگاه فرهنگیان نیروی مورد نیاز جذب شود.

عضو شوراي عالي آموزش و پرورش افزود: دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرجع نیروی انسانی آموزش و پرورش با کمبود عضو هیات علمی مواجه است بر این اساس هزار نفر از فرهنگیان نخبه و معلمان دارای تخصص در سطح کشور جذب دانشگاه های فرهنگیان خواهند شد.