وزیر آموزش و پرورش:

برنامه‌ریزی برای تقویت دیپلماسی آموزشی و امدادی در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش بر برنامه‌ریزی برای تقویت دیپلماسی آموزشی و امدادی در آموزش و پرورش تاکید کرد.

به نقل از خبرگزاري پانا، یوسف نوری در نشست اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان را برای آینده تربیت کنیم باید روی آموزش و پرورش عمومی سرمایه‌گذاری کنیم، هرچه قدر سن آموزش پایین تر باشد، مفیدتر و موثرتر خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فراگرفتن مهارت‌های امدادی امری مهم و ضروری است، گفت: پیش آمده که برخی از ما "احیا" را بلد نبودیم و اطرافیانمان که دچار حادثه و مشکلی شده بودند از دست رفته اند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به گسترش مهارت‌آموزی و مهارت پروری، عنوان کرد: مشارکت ذی‌نفعان در حوزه مهارت‌پروری باید انجام شود. همچنین معتقدیم دانش‌آموزان باید خودشان مربی خودشان باشند. دانش آموزان امروز با دانش آموزان دوره من و شما تفاوت دارند.

نوری ادامه داد: مهم‌ترین اقدامات در حوزه نتایج و پیامدها، تعهد به تکریم انسانیت، خود رهبری و خود کنترلی را داریم. مهمترین نتیجه سندتحول بنیادین دستیابی دانش آموزان به ساحت‌های تربیتی شش گانه است که یکی از آنها ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی و بسیار حائز اهمیت است و اثرات نارسایی در این بخش را در وقایع اخیر جامعه شاهد بودیم.

این مقام مسئول افزود: دو نوع مهارت داریم که یکی از آن‌ها مهارت‌های پایه و حتی مهم‌تر از مهارت‌های شغلی است. مهارت‌های امدادی در ردیف همین مهارت‌های پایه قرار می‌گیرد. البته دیپلماسی امداد نیز مهم است، ما دیپلماسی آموزشی را آغاز کرده‌ایم و دوست داریم دانش‌آموزان ما با دانش‌آموزان دیگر کشورها ارتباط داشته باشند. تشکل‌های دانش آموزی می‌توانند بسیار در این زمینه کمک کنند و امیدواریم نشستی به میزبانی دانش‌آموزان عضو تشکل‌های هلال احمر با دانش آموزان جوامع دیگر برگزار شود.

وی افزود: دانش‌آموزان ما در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی سرآمد هستند. خوب است این نشست‌ها و تعاملات برای جامعه معلمین نیز مدنظر قرار گرفته و برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان کار خوبی در زمینه آموزش‌های امدادی با شعار "هر معلم یک امدادگر" انجام داده و این طرح باید برای همه معلمان توسعه یابد.