محمود اماني در ديدار با سرپرست آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي:

استان آذربايجان شرقي، مي تواند الگوي خوبي براي اجراي سند تحول بنيادين باشد/ آئين نامه اجرايي مدارس، جلوگاه سند تحول بنيادين در مدارس است

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش در ديدار با مديركل آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي گفت: استان آذربايجان شرقي با توجه به نيروي كارآمد، توانمند و تاثيرگذاري كه در اختيار دارد مي تواند الگوي خوبي براي اجراي سند تحول بنيادين باشد.

محمود اماني دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش در ديدار با سرپرست آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي گفت: كشور ايران مديون از خودگذشتگي هاي مردم شريف آذربايجان است.

وي با آرزوي موفقيت و سربلندي براي مديركل جديد آذربايجان شرقي افزود: با توجه به ظرفيت هاي بالقوه استان؛ نيروي انساني كارآمد و توانمندي كه در حوزه آموزش و پرورش در اختيار دارد، يكي از استان هايي است كه مي تواند الگوي خوبي براي اجراي سند تحول بنيادين در كشور باشد.

اماني با اشاره به سه كاري كه مي تواند در استان ها انجام شود اظهارداشت: يكي اجراي سند تحول بنيادين است، سند بي نظيري كه بارها مورد تاييد و تاكيد مسئولان نظام قرار گرفته است، اين سند بايد در آموزش و پرورش به طور كامل اجرايي شود تا مردم از شهد شيرين اجراي آن بهره مند شوند.

وي ابراز داشت: كار ديگر، نظارت بر اجراي مصوبات شوراي عالي آموزش و پرورش است، از همه همكاران استانها انتظار كمك براي اجرا و اصلاح مصوبات شوراي عالي داريم. يكي از مصوبات موثر و تاثيرگذار اين شورا، آئين نامه اجرايي مدارس است كه جلوگاه سند تحول بنيادين در مدارس و در واقع منشور مديريت مدرسه است.

اماني تصريح كرد: الگوي مشاركت و مردمي سازي آموزش و پرورش، آئين نامه اجرايي مدارس است كه در آن اختيارات زيادي را به مدير و شوراي مدرسه داده است.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: سومين كاري كه بايد مورد توجه قرار گيرد، اجراي شاخص هاي آموزش و پرورش است. اكنون آموزش و پرورش 30 شاخص اصلي و مهم دارد و اين شاخص ها مبناي و نشانه هاي خوبي براي اندازه گيري سيستم است.

حجت الاسلام والمسلمین علی پوررادی سرپرست آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي در اين ديدار گفت: خروجي آموزش و پرورش مدارس است كه اگر در اين كار موفق شويم شاخص هاي آموزش و پرورش نيز محقق مي شود و گر نه كاري انجام نداده ايم.

وي در ادامه اظهار داشت: يكي از كارهايي كه در استان با توجه به نيروي انساني اثربخش و تاثيرگذاري كه در اختيار دارد همكاري و همراهي همكاران براي اجراي سند تحول بنيادين است.

پوررادي در پايان گفت: اجراي طرح و برنامه هاي آموزش و پرورش نيازمند كمك و همراهي همه مجموعه آن است.