وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار با وزیر میراث فرهنگی؛

توسعه گردشگری نيازمند تربيت نيروی انسانی در اين حوزه است

وزیر آموزش‌وپرورش در نشست شورای معاونان این وزارتخانه که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، با اشاره به اينكه توسعه گردشگری نيازمند تربيت نيروی انسانی در اين حوزه است، گفت: آموزش‌وپرورش می‌تواند در تربيت نيروی انسانی حوزه گردشگری به وزارت ميراث فرهنگی و گردشگری کمک كند.

 به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در دیدار با عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به فعالیت‌های خوبی که در عرصه گردشگری در این دوره انجام‌شده است، اظهار کرد: دو راهکار براي توسعه گردشگري در سند تحول وجود دارد که در راهکار اول ۱۰ تا ۲۰ درصد فعالیت‌های كلاسي بايد خارج از مدرسه باشد و در اين راستا برنامه ویژه مدرسه موسوم به بوم نوشته شد که متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانست اجرا شود و راهکار دوم، ایجاد شبکه محیط یادگیری مانند؛ پژوهشگاه‌ها، اردوگاه‌ها، خانه‌های فرهنگ و موزه‌ها است.

 وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین دو راهکار اجرایی مشترک بین وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد لذا بهترین بستر برای تربیت نیروی انسانی حوزه گردشگری آموزش‌وپرورش است و برای آموزش‌وپرورش هم یکی از جذاب‌ترین محیط‌های یادگیری محیط‌هایی است که در وزارت گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی با اشاره به اینکه سند انتظار دولت از سوی رئیس‌جمهور به وزارت آموزش‌وپرورش ابلاغ‌شده است، اظهار کرد: دریکی از بندهای سند انتظار دولت، آموزش‌وپرورش مکلف شده است تا دانش آموزان را در سال دو روز اردوی خارج از استان و شهرستان که دارای بیتوته باشد و چهار روز اردوي بيرون از مدرسه ببرد که جمع این تکالیف ۹۰ میلیون روز سفر اردو خواهد شد، بنابراین لازم است تا از مجموعه ظرفیت‌های وزارت گردشگری و میراث فرهنگی استفاده نماییم.

وي بر استفاده از ظرفیت‌های مختلفي كه در آموزش‌وپرورش دارد براي توسعه گردشگري تأکید كرد و گفت: چندين تشكل دانش‌آموزی می‌توانند در اين حوزه فعاليت داشته باشند و همچنين ظرفیت‌های خوبي در شبكه شاد وجود دارد كه می‌توان از آن استفاده كرد.

 

استقبال ساير دستگاه از برگزاری اردوهای راهيان پيشرفت دانش‌آموزی

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از استقبال ساير دستگاه ها از برگزاری اردوهای راهيان پيشرفت دانش‌آموزی خبر داد.

عزت‌الله ضرغامی در این دیدار بابیان اینکه هر دو وزارتخانه مسئولیت‌هایی در حوزه‌های کاری خود دارند، اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های آموزش‌ و پرورش در حوزه آموزش‌های خارج از کلاس درس است که در اسناد بالادستی نیز به آن اشاره ‌شده است و در اين حوزه ما می‌توانیم با آموزش‌وپرورش همكاري نماييم و در این راستا وزارت میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند به افزایش محیط‌های یادگیری کمک کند.

وی ادامه داد گردشگری دانش‌آموزی به‌عنوان یکی از انواع گردشگری در وزارت میراث فرهنگی شناخته و پذیرفته‌شده است و اگر این نوع گردشگری شکل بگیرد، بخشی از فعالیت‌های خود را به‌خوبی انجام داده‌ایم.

ضرغامي بابیان اینکه وزارتخانه‌های دیگر نیز از همکاري وزارت ميراث فرهنگي با آموزش‌وپرورش براي برگزاري اردوهاي دانش‌آموزی استقبال می‌کنند، اظهار کرد: سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها از اردوهای راهیان پیشرفت بسیار استقبال می‌کنند و تمایل دارند تا دانش آموزان در مراکز صنعتی و کارگاهی آنان حضور پیداکرده و با دستاوردهای صنعتگران و دانشمندان ایرانی آشنا شوند.

سند تحول بنیادین