وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

پیشنهاد آموزش و پرورش به دولت برای تعلیق ملاک شاخص‌های کیفیت هوا در تعطیلی مدارس

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیشنهاد اين وزارتخانه به دولت برای تعلیق ملاک شاخص‌های کیفیت هوا در تعطیلی مدارس گفت: در استاندارد بین‌المللی وقتی شاخص آلودگی ۳۰۰ باشد، مدارس تعطیل می‌شود اما این شاخص در کشورمان ۱۵۰ تعریف شده است.

یوسف نوری در همایش بانوی فرزانه اظهار کرد: امام باقر(ع) و امام صادق(ع) علاوه بر علوم دینی، دانشمندانی در علوم‌ پایه هم تربیت کردند و آن دانشمندان انسان‌هایی بودند که هنوز هم در حال حاضر از نتایج پژوهش‌های آن‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به مفاخری چون زکریای رازی بیان کرد: مفاخر زیادی داریم و این داشته‌های فرهنگی و تمدنی را به نسل آینده باید منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه زنان از مولفه‌های قدرت هستند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که وجود زن در جامعه مانند هوایی است که تنفس می‌کنیم.

نوری با بیان اینکه زن، رئیس خانواده است که فضا، زمینه و بستر تربیت را در خانه ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: در عوامل حکمرانی که امروزه بر تعلیم و تربیت متمرکز شده، زن علاوه بر نقش در خانه در جامعه هم‌ نقش دارد.

وی بیان کرد: ۶۰ درصد بانوان در اوایل انقلاب باسواد بودند اما امروز قاطبه دانشجویان دانشگاه‌‌ها و ۵۴ درصد همکاران فرهنگی را بانوان تشکیل می‌دهند و زنان ایرانی حضور موثر در همه عرصه‌ها دارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی، نقش زن را به شکل واقعی دیده‌اند، تصریح کرد: تعداد زیادی از زنان کشورمان در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و حتی اسیر هم شدند‌. زنان، عنصر مهم هستند که در حکمرانی در زیست بوم جدید نقش دارند و به همین دلیل مورد هدف قرار گرفته‌اند و دشمنان از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی به خانواده ورود کرده‌اند.

نوری افزود: دشمنان با روش‌های مختلف سعی در دور کردن فرزندان از تعلیم و تربیت دارند. همانطور که مدارس خودشان در دوران کرونا باز بود اما به ما القاء کردند که باید تعطیل شود و همانطور که خودشان فرزندآوری می‌کنند اما به ما می‌گویند فرزند به دنیا نیاورید.

نوری با اشاره به چرخش جدید در بخش زنان اظهار کرد: ارتباط مجموعه زنان و دختران آموزش و پرورش با یکدیگر و ارتباط با انجمن اولیا و مربیان در این چرخش توصیه می‌شود و توصیه دیگر ارتباط با خارج از کشور جهت برگزاری نمایشگاه توانمندی بانوان و تشکیل خیریه‌ها و انجمن‌ها و مدیریت آن توسط زنان است که معلمان در این زمینه پیشقدم هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در جامعه فرهنگیان به ویژه بازنشستگان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها برای تشکیل خیریه‌ها و انجمن‌ها باید شناسایی و از آن‌ها برای تشکیل چنین مجموعه‌ها استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از تعطیلات مکرر مدارس به بهانه آلودگی هوا گفت: در استاندارد بین‌المللی وقتی شاخص آلودگی ۳۰۰ باشد، مدارس تعطیل می‌شود اما این شاخص در کشورمان ۱۵۰ تعریف شده است.

وی با اشاره به هزینه‌های فراوان حوزه آموزش بیان کرد: لازم است کارها را به‌طور منطقی پیش ببریم. البته هر وقت جان دانش‌آموزان در خطر باشد، ما خودمان پیشقدم می‌شویم و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.