همه باید نقش خود را در تحقق شعار سال ۱۴۰۲پیدا کنیم

مهار تورم و رشد تولید، نام‌گذاری سال۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری، شعاری که دو قسم دارد: بخش دوم شعار سال «رشد تولید» می‌تواند سربرگ فعالیتهای آموزشی آموزش و پرورش در مدارس دوره اول و دوم متوسطه به ویژه هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش باشد.

توجه : یادمان باشد

۱- رشد تولید» به جای طرح جایگاهی برای محل سخنرانی ،باید هدفی باشد برای ساخت مسیر:

مدیران ادارات شهرستان ها و مناطق در مسیر تحقق این مهم می بایست تمام تصمیم سازی های آموزشی و پرورشی خود را بر مبنای خلق فضای تبیین رشد تولید منطقه ای قرار دهند و با تعریف فعالیت های مهارتی متعدد برای دانش آموزان و بازخوانی رشته های تحصیلی موجود در منطقه خود نقشی بزرگ در رشد تولید امروز و فردا منطقه، استان و کشور ایفا نمایند.

۲-رشد تولید» به جای تبدیل شدن به جمله ای برای تبریک سال ، باید تبدیل شود به یک نقشه عملیاتی در مدرسه :

بطوری که مدیر مدرسه (رهبر مدرسه)  به عنوان یک مدیر ولایت مدار با شناخت نیاز، توانایی و موانع موجود در منطقه ، برای ایجاد بستر مهارت آموزی دانش آموزان با استفاده از ظرفیت مشارکت اولیا و دبیران اقدام به خلق محیط یادگیری و طراحی نقشه عملیاتی با هدف *آموزش همراه با تولید* نماید.

۳-رشد تولید» به جای بنر شدن ،باید تفکری شود در جان مدرسه :

بطوری که دبیر در کلاس درس نقش آموزش های خود را در تولید کشور پیدا نماید و به دانش آموز  جایگاه آموزش خود را در آینده شغلی و تولید کشور تبیین کند(پاسخ به سوالِ این درس را بخوانیم چه سودی دارد؟)

۴-رشد تولید» به جای نقاشی بر روی دیوار، باید نقشی شود در ذهن دانش آموز:

 دانش آموز باید خود را مؤثر در تولید فردا و امروز کشور بداند ،بنابراین باید هر دانش آموز صاحب یک مهارت و هر مدرسه به ویژه هر هنرستان صاحب یک تولید با نام «ساخت ایران» شود.

جابر عباسی - معاونت آموزش متوسطه استان گیلان

سند تحول بنیادین