رئیس مجلس شورای اسلامی پس از رأی اعتماد مجلس به وزير آموزش و پرورش؛
مجلس آماده هر کمکی به آموزش وپرورش است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوارم علاوه بر توجه به رتبه بندی معلمان، ارتقای آموزشی و علمی معلمان نیز در دستور کار قرار گیرد، گفت: آقای صحرایی، مجلس را برای تحول جدی و اساسی در مهمترین وزارتخانه کشور برای امروز و آینده کشور در کنار خود بداند.
محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه شنبه ۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، بعد از رأی اعتماد مجلس به وی ضمن تبریک به وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: لازم میدانم چند نکته را خدمت ایشان یادآوری کنم تا به توقع مجلس در این نکات توجه شود؛ هم در صحبتهای ایشان در اینجا و هم در کمیسیونها شنیدیم ایشان خودشان نوع مدیریت و حکمرانی بر آموزش و پرورش را بزرگترین، مهمترین و اساسیترین مشکل و چالش تشخیص دادهاند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما میبینیم این مشکل به دلایل مختلف در قریب ۲ دهه گذشته در آموزش و پرورش به دلیل تغییراتی که در مدیریت و رأس این وزارتخانه اتفاق افتاده است، وجود داشته و اینگونه بوده است و این باعث شده است چالشهای بزرگی برای ما ایجاد کند. یعنی اگر ما امروز اشکالاتی را در حوزه مسائل دینی، فرهنگی، علمی به ویژه در حوادثی که میبینیم، ریشه در این موضوع دارد.
وی اضافه کرد: حتی ما امروز در حوزه رشد و پیشرفت، در حوزه اقتصادی اگر دچار مشکل هستیم، به همین وزارتخانه مهم آموزش و پرورش باز میگردد، لذا ما از ایشان توقعمان این است که حتما به موضوع آموزش و پرورش به معنای معلم، مدرسه و دانشگاه فرهنگیان به عنوان رکن رکین آموزش در این حوزه توجه شود.
قالیباف ادامه داد: مجلس آماده هر کمکی به آموزش وپرورش است، مجلس نشان داده که هم در رتبه بندی معلمان و هم در حمایتهای پشتیبانی مالی، این مسائل در اولویتش بوده است.
رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه امیدوارم علاوه بر توجه به رتبه بندی معلمان، ارتقای آموزشی و علمی معلمان نیز در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: آقای صحرایی، مجلس را برای تحول جدی و اساسی در مهمترین وزارتخانه کشور برای امروز و آینده کشور در کنار خود بداند، مخصوصاً اینکه ان شاالله شاهد تأکید بر عرصه پرورش در آموزش و پرورش باشیم. برای ایشان در این مسئولیت سنگین ولی بسیار تاثیرگذار آرزوی موفقیت میکنم.