وزير آموزش و پرورش در جلسه شوراي عالي تاكيد كرد:

براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشته واختياراتي به آنها تفويض شود

وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: هدف اصلي ما در آموزش و پرورش، تقويت جايگاه مدرسه است، براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشته و اختياراتي به آنها تفويض شود.

به گزارش روابط‌عمومی شوراي عالي آموزش و پرورش، هزار و سي و هفتمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش با حضور وزير آموزش و پرورش، دبيركل شوراي عالي و ساير اعضاي آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

رضا مراد صحرايي وزير آموزش و پرورش در جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش با تبريك هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلم محور اصلي تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است.

وي افزود: مدارس جايگاه تحقق عدالت آموزشي است و سهم دانش آموزان مناطق محروم براي ورود به مدارس خاص بايد بيشتر شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه امكانات مدارس بايد بين همه دانش آموزان مناطق مختلف كشور تقسيم شود اظهار داشت: رئيس جمهور محترم بر ارتقاي كيفيت و تقويت مدارس دولتي تاكيد دارد و بايد تلاش كنيم كيفيت آموزشي و تربيتي مدارس دولتي را ارتقا دهيم اين امر با همكاري و همراهي معلمان ميسر مي‌شود.

وي با اشاره به ضرورت تقويت مدارس دولتي ابراز داشت: تامين نيروي مورد نياز مدارس دولتي، تهيه و تدوين برنامه عملياتي براي تقويت و ارتقاي مدارس دولتي، ارزيابي مستمر عملكرد مدارس دولتي، طراحي استانداردهاي تقويت مدارس دولتي و تدريس معلمان خاص در اين مدارس از جمله مواردي است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه تاكيد كرد: هدف اصلي ما در آموزش و پرورش، تقويت جايگاه مدرسه است، براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشته و اختياراتي به آنها تفويض شود.

در اين جلسه موضوعات مختلفي از جمله ترميم سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، ماده واحده كاهش تنوع مدارس، نظام واره شايستگي هاي پايه، مسير رشد معلمي، الگوي مدرسه تراز سند و لايحه تقويت مدارس و مراكز تربيتي آموزش و پرورش و... مورد بحث و بررسي قرار گرفت.