ولادت كريمه اهل بيت و روز دختر

اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیَّتُهَا الطّاهِرَةُ الحَمیدَةُ البَرَّةُ الرَّشیدَةُ، التَّقِیَّةُ الرَّضِیَّةُ الْمَرْضِیَّةُ سلام بر تو ای پاک سرشت و پاک روش، ای ستوده، ای نیکوکار، ای بانوی رشد یافته و پاک و پاکیزه، ای بانوی شایسته و پسندیده.

حضرت معصومه علیها السلام در سال 173 هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود. پدرش امام هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفر علیه السلام و مادرش حضرت نجمه بود که به علت پاکی و طهارت نفس به او طاهره می گفتند. آغاز ماه ذی قعده برای حضرت رضا علیه السلام و دودمان نبوت پیام آور شادی و پایان بخش انتظاری عمیق و شورآفرین بود؛ زیرا حضرت نجمه فرزندی جز حضرت رضا علیه السلام نداشت و مدت ها پس از حضرت رضا نیز دارای فرزندی نشده بود. از آنجا که سال ولادت حضرت رضا علیه السلام 148 هجری قمری و سال ولادت حضرت معصومه علیها السلام 173 قمری است و بین این دو ولادت بیست و پنج سال فاصله بود و از طرفی امام صادق علیه السلام ولادت چنان دختری را مژده داده بود، خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله بی صبرانه در انتظار طلوع خورشید وجود حضرت معصومه علیها السلام بودند. آن حضرت در 28 سالگی و در روز دوازدهم ربیع الثانی سال 201 هجری قمری به جوار رحمت حق شتافت.

حضرت فاطمه معصومه علیها السلام در خانواده ای اهل علم و معرفت چشم به جهان گشود. وی از یک سو، پدری چون امام کاظم علیه السلام دارد که سرشار از علوم دینی و دنیوی است و از دیگر سو صاحب مادری چون نجمه خاتون است که از بهترین زنان در عقل و دین و حیا به شمار می رود. همچنین، آن حضرت برادری چون امام رضا علیه السلام دارد که امامی معصوم و مشهور به «عالم اهل بیت» است.

ولادت با سعادت نجمه آسمان ولایت، کریمه اهل بیت (ع ( حضرت فاطمه معصومه (س( را محضر آقا امام زمان (عج) و شیعیان و دوستداران حضرتش تبریک و تهنیت عرض می‌نمایيم .

هم چنین «روز دختر» را به همه دختران ایران اسلامي تبریک و تهنيت عرض نموده، امیدواريم به یمن و برکت این روز مبارک، دختران امروز و مادران فردای ایران اسلامی در همه مراحل زندگی سلامت و موفق و سز بلند باشند. ان شاء الله

سند تحول بنیادین