غدیر دریایى از معارف

غدیر دریایى از معارف است که اخلاق، کلام، فقه، فرهنگ و تفسیر را در خود جای داده و روز کمال دین، آغاز دینداری، اتمام نعمت و روز نقش بستن کلام "مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ" بر چهره تاریخ و بر سرنوشت امت اسلام است.

واقعه غدیر نشانه ای از تداوم رسالت پیامبر اکرم (ص) در ولایت علی(ع)، عید میثاق و عهد، عید عدالت و رهبری و عید ولایت و امامت است و نقطه عطف ژرف‌اندیشی پیامبر خاتم (ص) برای قوام جامعه نوپا و نهال دیانتی بود که جامعه آن روز را دعوت به عقلانیت، اعتدال و پویایی کرد و راه رسیدن به سعادت و معنای چگونه زیستن را به آنها نشان داد.

شخصیت بی نظیر امام علی (ع) در طول تاریخ سبب گردیده که هر انسان آزاده ای مجذوب این آیینه تمام نمای خدایی گردد ،اقتدا به مولا علی (ع) در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی گواه این امر بوده و نام مبارک ایشان اسوه جوانمردان ،عدالت طلبان ،دینداران و عالمان بوده و سیره حکومت داری ایشان آمال کارگزاران می باشد.

نهج البلاغه امیرالمومنین علی (ع) سندی برای رستگاری است که سیر در این دریای بی پایان بر کمال انسان خواهد افزود و به یقین عمل به فرمایشات حضرت علی (ع) و تمسک به راه و رسم ایشان ضامن سعادت بشریت خواهد بود.

به شکرانه تکمیل دین و تتمیم نعمت، از خداوند متعال توفیق می طلبیم که ما را رهروان شایسته ای در مسیر دستیابی به دیانت و عدالت و انسانیت قرار دهد و افتخار درک و بهره گیری صحیح از حکمت و اندیشه های مانای مکتب مولی الموحدین علی علیه السلام را نصیب مان گرداند. ان شاء الله

سند تحول بنیادین