داود فروتن زاد در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید:

رسالت مدرسه، پرورش دانش آموزان برای پذیرش هنجارهای جامعه است

مدیر نظارت و ارزشیابی شورای عالی آموزش و پرورش گفت: رسالت مدرسه از منظر دیدگاه های مختلف و در تمامی دوره ها، پرورش دانش آموزان برای پذیرش هنجارهای جامعه است.

 داود فروتن زاد مدیر نظارت و ارزشیابی شورای عالی آموزش و پرورش در مراسم بازگشایی مدارس استان آذربایجان غربی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پس از قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش گفت: شورای عالی آموزش و پرورش با قدمتی بیش از ۱۰۰ سال خط مشی گذاری و سیاست گذاری در حوزه تعلیم و تربیت را بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به همت کارشناسان شورای عالی در سال ۱۳۹۰ به تصویب رسید. مدرسه را جلوه ای از تحقق مراتب حیات طیبه می‌داند.

فروتن زاد در ادامه گفت: مولفه‌های حیات طیبه یا زندگی پاک و پسندیده همان ساحت ‌های تربیتی است که مدرسه در تراز سند ماموریت دارد دانش آموزان را بر اساس اهداف دوره‌های تحصیلی، تمام ساحتی تربیت کند.

مدیر نظارت و ارزشیابی شورای عالی تاکید کرد: مدرسه قلب تپنده نظام تعلیم و تربیت است و در اصل موتور محرکه آموزش و پرورش است.

وی اظهار داشت: یکی از ستون های نظام تعلیم و تربیت معلمان مختصص، کارآمد، توانمند و موثر در روند نظام تعلیم و تربیت است. ارج نهادن به معلم همانند ارج نهادن به جامعه است.

فروتن زاد در ادامه گفت: مدرسه خانه دوم شما دانش آموزان عزیز است. باید با ادب و احترام با معلمان و عوامل مدرسه رفتار کنید. شما اینجا هستید تا برای مسئولیت پذیری و حفظ حقوق شهروندی در جامعه تربیت شوید پس شایسته است که حرمت معلمان خود را نگهدارید.

در این مراسم که با حضور هنرجویان و عوامل اجرایی و آموزشی هنرستان توحید، اولیای دانش آموزان و مسئولین استانی برگزار گردید. زنگ آغاز سال تحصیلی به صدا درآمد.

سند تحول بنیادین