رحمت الله مرزوقی در آیین آغاز سال تحصیلی وگرامیداشت هفته دفاع مقدس در اداره کل آموزش و پرورش فارس، تاکید کرد:

معلمان مجاهدانی هستند که در حال جهاد تربیتی اند

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان به عنوان سرمایه های جامعه در دست معلمان هستند و فرهنگیان مجاهدانی هستند که در جبهه تعلیم و تربیت در حال انجام جهاد تربیتی هستند.

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش فارس،پروفسور رحمت اله مرزوقی در آیین آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس درجمع کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس تا پای جان و حتی در زمانی که اسیر حزب بعث بودند از انقلاب اسلامی دفاع می کردند.
وی افزود: جهاد از ریشه جهد به معنی تلاش و کوشش است و مفهوم عام آن عمل صالح در راه خداوند است و خداوند باب آن را برای اولیای خود باز می کند.
مرزوقی تصریح کرد: جهاد به اکبر و اصغر تقسیم می شود و جهاد اکبر مبارزه با نفس است و این نوع جهاد فوق العاده دارای اهمیت است.
استاد دانشگاه شیراز گفت: یکی از عالی ترین جهادها، جهاد تربیتی است چنانکه از مداد علما به عنوان افضل از دما شهدا یاد شده است لذا فرهنگیان در خط مقدم تعلیم و تربیت به جهاد تربیتی مشغول هستند.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: آشنا کردن دانش آموزان با عالی ترین معروف های؛ اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، تربیتی، و ...، کار معلم است بنابراین یکی از مهمترین و عالی ترین معروف ها، معروف تربیت است.
وی افزود: جبهه یک دانشگاه و محلی برای تربیت بود معلم نیز همواره در حال ایثارگری و جهاد است و معلم همواره در مسیر رشد و جهاد قرار دارد.
مرزوقی خاطرنشان کرد: مراسم اربعین یک اجتماع عظیم بین المللی است که بعد از ۱۴۰۰ سال با شور و نشاط برگزار می شود و این چیزی جز معجزه نیست.
این آزاده و جانباز دفاع مقدس اضافه کرد: عشق و علاقه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بی حد و حصر بود به طوری که این عشق و علاقه حتی در دوران اسارت نیز مشهود بود.
وی ادامه داد: دانش آموزان به عنوان سرمایه های جامعه در دست معلمان هستند و فرهنگیان مجاهدانی  هستند که در جبهه تعلیم و تربیت در حال انجام جهاد تربیتی هستند.
شایان ذکر است: در پایان این مراسم از تعدادی ایثارگران فرهنگی تجلیل شد.

سند تحول بنیادین