وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از رزمندگان حوزه ستادی خبر داد‌؛

استفاده از تمامی ظرفیت های آموزش و پرورش برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از رزمندگان حوزه ستادی‌ از توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از تمامی ظرفیت‌های آموزش و پرورش و آشنایی دانش آموزان با دفاع مقدس برای تقويت هویت ملی خبر داد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی ظهر امروز در آیین تجلیل از رزمندگان حوزه ستادی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خميني(ره)، شهدای دفاع مقدس و شهدای جبهه مقاومت، اظهارکرد: در دفاع‌مقدس انسان‌های بزرگی را از دست دادیم و با ضربه‌های سنگینی در حوزه‌های زیر ساختی مواجه شدیم، اما اگر جنگ نبود امروز این اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نیز نداشتیم.

وی با بیان اینکه جنگ مسائل متفاوتی داشت، افزود: تمام مؤلفه‌های ارزشمند دینی و ملی در جنگ تحميلي وجود داشت و اگر امروز گرامیداشت دفاع مقدس را داریم برای این است که بهترین مجموعه‌ای است که این مولفه‌ها در آن تجمیع شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برای هویت ملی بسیار ارزشمنداست، که دانش آموزان با دفاع مقدس آشنا شوند و انس بگیرند.

کاظمی با بیان اینکه بزرگترین مزیت رقابتی جمهوری اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت‌ است، گفت: تمام مؤلفه‌های قدرتی ما در حوزه‌های مختلف کشور در سایه فرهنگ ایثار و شهادت حاصل شده ‌است، لذا تمام تلاش دشمن است که ‌این فرهنگ را از ما بگیرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره دفاع مقدس، تصریح کرد: برای آموزش و پرورش جنگ و خاطرات آن بسیار مهم است چرا که هر خاطره از این بزرگواران برای دانش آموزان از صد سخنرانی بهتر است.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش مکلف هستیم؛ فرهنگ ایثار و شهادت را بسط و نشر دهیم و توسعه و ترویح این فرهنگ را با استفاده از تمامی ظرفیت‌هایی که داریم از جمله کتاب‌های درسی، اردوی راهیان نور، بازدید و تکریم خانواده‌های شهدا، کتابخوانی و... دنبال می‌کنیم.

کاظمی در پایان ضمن قدردانی از برگزاری چهل هزار یادواره شهدا که بسیج دانش آموزی آن را برنامه ریزی کرده است،گفت: خاطره‌ گویی و خاطره خوانی از دفاع مقدس و شهدا را به دل مدارس ببریم.

سند تحول بنیادین