دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در شیراز تاکید کرد:

درس پژوهی و درس کاوی تنها راه ارتقای سطح توانایی حرفه ای معلمان است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: درس پژوهی و درس کاوی، یگانه راه موثر، واقعی و جدی ارتقای سطح دانش و توانایی های حرفه ای معلمان است.

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر محمود امانی در دو آیین توأمان افتتاحیه دوره توانمندسازی سر گروه‌های استانی سراسر کشور «طرح تربیت مدرسان میانی» و اختتامیه ششمین دوره  رویداد علمی فناوری دبیران علوم تجربی سراسر کشور در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: فعالیت گروه های آموزشی در مدارس بسیار مهم لذا این موضوع نیاز به توجه ویژه دارد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به حضور  رئیس جمهور در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش افزود: دکتر پزشکیان در این جلسه بر تقویت و توسعه کارهای گروهی در مدارس تاکید کردند و وضعیت فضاهای آموزشی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
امانی تصریح کرد: پس از انقلاب تحولی در محتواهای آموزشی رخ داد که متناسب با نیاز روز بود و امروزه نیز بر اساس شرایط موجود و نیازهای جامعه ضروری است محتواهای درسی خود را متحول سازیم تا پاسخگوی نیازهای زندگی باشیم.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: درس پژوهی و درس کاوی، یگانه راه موثر، واقعی و جدی ارتقای سطح دانش و توانایی های حرفه ای معلمان است.
امانی تصریح کرد:سه رویداد؛ کارگاه کشوری سرگروه های علوم تجربی، دوره ملی تربیت مدرس میانی در راستای طرح «استیم» و یک دوره کشوری برای تربیت مدرس همراه با ایجاد موقعیت های جدید یادگیری و ...،  در استان فارس درحال برگزاری است.
وی افزود: مقرر شد شرکت کنندگان در این دوره در قالب درس پژوهی و درس کاوی طرح درس مشترکی از دروس علوم تجربی، ریاضی، کار و فناوری فرهنگ و هنر استعدادیابی و هدایت تحصیلی ارائه دهند و استان فارس به عنوان دبیرخانه درس علوم تجربی به صورت آزمایشی طرح درس های مذکور را دریافت و برگزیده ها را انتخاب کند.
مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، نیز اظهار کرد: بسیاری از محتواهای آموزشی ممکن است در زندگی دانش آموزان کاربردی نداشته باشد لذا نیازمند تغییر در برخی محتواها هستیم.
دکتر حمید یزدانی افزود: ورود برخی از موضوعات به کتب درسی امری زمان بر است لذا با توجه به ساختار های موجود، این روند به کندی انجام می شود.
وی ادامه داد: ایران از محدود کشورهایی است که درس ملی دارد و این باعث افتخار است، رویکرد ما در این درس، «شایستگی محور» است. 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم با تشریح تخصصی نقش دبیر و دانش آموز در فرآیند آموزشی،  گفت: برای روشن شدن بسیاری از موضوعات مبهم باید کاوشگری کرد و راه حل ها را جستجو کرد.
دکتر فرشید قاسمی افزود: شما سرگروه های آموزشی باید در قالب گروه های درس کاوی «استیم» را ارائه کنید تا دیگران متوجه پاسخ شما بشوند.
قاسمی گفت: آموزش و پرورش خانواده ای گسترده است که اعضای آن  با جهل و ظلمت مبارزه می کنند و برای ایجاد یک باور مثبت در جامعه تلاش می کند.
وی افزود: راه های رسیدن به مطلوب ساختنی است باید برای ساختن آن تلاش کرد.
خاطر نشان می شود: در رقابت های آزمایشگاهی به ترتیب؛مازندران به عنوان تیم اول، آذربایجان غربی دوم و تیم خراسان جنوبی به عنوان تیم رده سوم معرفی و از آنها تقدیر شد.
گفتنی است: دوره آموزشی در قالب ششمین رویداد علمی فناوری دبیران علوم تجربی  سراسر کشور، که از سه روز پیش در شیراز آغاز شده بود امروز خاتمه یافت و دوره توانمندسازی سر گروه‌های استانی سراسر کشور با عنوان؛«طرح تربیت مدرسان میانی» ویژه سرگروه های دروس؛ علوم تجربی، ریاضی، کار و فناوری فرهنگ و هنر و استعدادیابی و هدایت تحصیلی از امروز در شیراز آغاز شد.

سند تحول بنیادین