وزیر آموزش و پرورش در جلسه کارگروه اقدام برنامه هفتم تأکید کرد:

طرح «تقویت و توسعه آموزش و پرورش» باید تسریع یابد

علیرضا کاظمی، در جلسه کارگروه اقدام برنامه هفتم که عصر امروز در محل سالن جلسات وزیر آموزش و پرورش برگزار شد ، بر ضرورت چابک سازی و سرعت عمل در تسریع طرح ارتقا و تقویت آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: پیشنهاد می کنم تا در این زمینه کارگروهی مؤثر در شورای عالی آموزش و پرورش یا کمیسیون های تخصصی و مربوطه آن تشکیل شود.

وزیر آموزش و پروش اظهار کرد: در کنارمواد موجود طرح تقویت آموزش و پرورش اگر پیشنهادی مازاد وجود دارد مشخص و بر بقیه مفاد طرح افزود شود و حتماً در این مسیر  از تخصص همکاران بخشی نیز استفاده شود.

وی با اشاره به این که  موارد فوق باید در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار بگیرید، تصریح کرد: طرح تقویت آموزش و پرورش باید توسعه پیدا کند تا خلاهای موجود مرتفع شود.

وزیر آموزش و پروش تأکید کرد: می توان خلأهای موجود در هر معاونت را در قالب یک ماده و تبصره  تجمیع کرد تا در طرح گنجانده شود.

وی ضمن تأکید بر تعیین شاخص ها و مسؤول مستقیم آن در طرح گفت:  تمام معاونت های تخصصی باید در این امر  دخیل شوند.

کاظمی در ادامه با اشاره به احکام برنامه هفتم توسعه گفت:  برای احکام مرتبط به آموزش و پرورش در این برنامه باید سند مشخص و شفاف تهیه و یا به روز رسانی شود تا مسیر حرکت ما را مشخص کند.

وی با  اشاره بر این که اسناد تهیه شده باید عملیانی شوند، بیان کرد: بر اساس سیاست های مشخص، چارچوب حرکت نیز مشخص خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: شاخص های احکام  برنامه هفتم نیز تبیین و مدل و الگوی تحقق شاخص ها نیر مشخص شود که از چه مسیری و چگونه می توان به آن دست پیدا کرد.

سند تحول بنیادین