نشست علمی و آموزشی:
دانش آموز امروز در مدرسه
مدرسه موقعیتی است که در آنجا زمینه های اولیه شکل گیری شوق، انگیزه و سپس تلاش برای حفظ شوق و انگیزه، در کنار یادگیری و شوق به یادگیری طی فرایندی مبتنی بر مقتضیات مدرسه، گروه سنی دانش آموزان طراحی، برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی می شود تا دانش آموزان علاوه بر دریافت آموزش های تئوری و علمی، در ضمن به امکان بروز، رشد و شکوفایی استعدادهایشان نیز دست بیابند و از این مسیر دامنه ی توانایی هایشان گسترش داده و در ادامه از قابلیت های بالایی برای زیستن در حال و آینده برخوردار شوند.
بنابراین، مدرسه نه تنها محلی برای یادگیری اطلاعات و دانش است، بلکه محیطی برای رشد و توسعه همهجانبهی فرد نیز به شمار میرود. پرورش ارزشها و مهارتهای زندگی که درون محتوای فعالیت های مدرسه بیرون می آید، میتواند به دانشآموزان کمک کند تا خود را برای زندگی در جامعه آماده کنند و به شهروندانی فعال و مسئول تبدیل شوند. از این منظر مدرسه یکی از کانون های اصلی تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است.
اگر این برداشت از مدرسه را بخواهیم عملیاتی کنیم، با یک مفهوم مواجه هستیم و آن این که؛ «ورودی مدرسه کیست؟»، «چه ویژگی هایی دارد؟»، «خواستگاه او در ارتباط با حضور در مدرسه چیست؟» و او برای ورود به مدرسه «از چه ویژگی هایی برخوردار شده و یا کدام قابلیت ها را کسب کرده است؟»
عصری که در آن زندگی می کنیم، عصر «سرعت»، «هیجان»، «اضطراب»، «رقابت»، «خلاقیت»، «نوآوری»، «ساختارشکنی»، ... است. دانش آموزی که در این عصر به دنیا آمده است، انگیزه هایش، قابلیت ها و توانایی هایش در چه ساختاری شکل گرفته است؟ و مدرسه وظیفه اش در این میان چیست؟
دانش آموزی که در این عصر و در این خانواده به دنیا آمده است، انگیزه هایش، قابلیت ها و توانایی هایش در چه ساختاری شکل گرفته است؟ و وظیفه ی خانواده در این میان چیست؟
دانش آموزی که در این عصر و در چارچوب به دنیا آمده است، انگیزه هایش، قابلیت ها و توانایی هایش در چه ساختاری شکل گرفته است؟ و وظیفه آموزش و پرورش در این میان چیست؟
به همین منظور نشستی با حضور جناب آقای محمدرضا رزاقی مشاور دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش برای بررسی موضوع: «دانش آموز امروز در مدرسه» و پاسخگویی به این سئوالات روز سه شنبه تاریخ 29 آبان 1403 از ساعت 16 الی 17 در شبکه شاد به صورت آنلاین(پخش زنده) برگزار می شود.
لینک ورود به نشست شبکه شاد:
https://shad.ir/shora_a
shora_a@