وزیر آموزش و پرورش در سی‌و چهارمین جلسه شورای معاونان:

ضرورت طراحی برنامه جامع و عملیاتی برای بهبود وضعیت ایران در آزمون تیمز و پرلز

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به نتایج آزمون تیمز و پرلز که از قدیمی‌ترین آزمون‌های دنیاست، گفت: با توجه به اهمیت این آزمون‌ها ضرورت دارد برای بهبود وضعیت ایران، برنامه جامع و عملیاتی طراحی شود.

علیرضا کاظمی وزیر آموزش‌وپرورش در سی‌وچهارمین جلسه شورای معاونان که با حضور اعضای شورای معاونین و مدیران‌کل استان‌ها به صورت برخط در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تبریک سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی، گفت: امیدواریم با کمک همه مدیران استان‌ها، این سازمان در انجام مأموریت‌های خود موفق شود. اساسنامه این سازمان در حال بازنگری است. بنابراین ضرورت دارد ضمن توسعه از ظرفیت‌های این سازمان استفاده بهینه کرد.

وی در ادامه به جلسه هیئت امنای سازمان ملی تعلیم‌وتربیت کودک اشاره و تصریح کرد: در این جلسه به اتفاق آرا، شیخ الاسلام به عنوان رئیس سازمان ملی تعلیم‌وتربیت منصوب شد. از این رو با توجه به توانمندی و برنامه‌های رئیس این سازمان، از همه استان‌ها انتظار می‌رود تا در انجام مأموریت‌های این سازمان، تشریک مساعی داشته باشند.

کاظمی با اشاره به اهمیت سالگرد نهم دی‌، افزود: نهم دی ماه روز بیعت مردم با ولایت فقیه است از این رو این روز اهمیت بسیاری دارد. روزی که مردم در مقابله توطئه دشمنان ایستادند.

وی با ارائه گزارشی از سفر به استان خراسان شمالی به همراه هیئت دولت، گفت: آموزش‌وپرورش به عنوان دستگاه فعال در اقامه نماز در اجلاس سراسری نماز خوش درخشید. همچنین این وزارتخانه در ساخت نمازخانه تلاش‌ها و همت بسیاری داشته است.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور در این سفر یک جلسه به آموزش و پرورش اختصاص داد، افزود: در این جلسه بنا شد، شناسنامه‌ای از همه مناطق از نظر فضاهای آموزشی آماده و تقدیم دولت شود.رئیس‌جمهور در این جلسه تأکید کرد که پای کار آموزش‌وپرورش خواهد بود.

کاظمی با اشاره به نتایج آزمون تیمز و پرلز که از قدیمی‌ترین آزمون‌های دنیاست، گفت: با توجه به اهمیت این آزمون‌ها ضرورت دارد برای بهبود وضعیت ایران، برنامه جامع و عملیاتی طراحی شود.

وی افزود: در این زمینه، برنامه اقدام می‌خواهیم تا با هدفگذاری مشخص و معین، سطح رتبه‌های آزمون‌های فوق، رشد یافته و مطلوب شود.

وزیر آموزش‌وپرورش به شاخص‌های آموزش‌وپرورش در استان‌ها اشاره کرد و افزود: شاخص‌های استانی باید تغییر و رشد پیدا کند. برای انجام این اقدام باید نگاه راهبردی در مدیران ایجاد و تبدیل به برنامه عملیاتی شود.

وی پس از ارائه گزارش رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی، اظهار کرد: معاونت ابتدایی با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای باید شاخص‌های آموزشی یک الگوی راهبردی از ستاد تا کف مدرسه طراحی کند تا به استناد این شاخص‌ها عملکرد استان‌ها ارزیابی و تراز مثبت و منفی آن را محاسبه کرد.کاظمی گفت: دیگر معاونین و رؤسای سازمان‌ها نیز باید همین مدل را در سازمان خود اجرایی کنند.

سند تحول بنیادین