دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش:

حرفه‌ای‌سازی معلمان، راهبرد اصلی کیفیت‌بخشی آموزشی در سال تحصیلی آینده است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: هدف اصلی ما این است که تک تک دانش‌آموزان مهر متفاوتی را احساس کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش در نشست «طرح تابان» خراسان رضوی اظهار داشت: رییس‌جمهور در مهر گذشته با اشاره به مدارس کانکسی، سنگی و خشتی این مدارس را در شأن ایران ندانسته و تاکید کردند باید این مدارس جمع‌آوری شود.

وی ادامه داد: در کمتر از چهار ماه اطلس دقیقی از همه مدارس کشور تهیه شد و استانداران مکلف به حل این مسائل شدند. در همین راستا ۷۴۰۰ پروژه تعریف شد که سهم زیادی از آن به عهده مردم است.

امانی اظهار کرد: در همان چند ماه گذشته با مشارکت و همراهی مردم، کمک خیرین از ۱۰ همت به ۱۸ همت افزایش یافت و امسال خیرین ۲۵ همت برای ساخت مدرسه تعهد کرده‌اند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به تحول در کلاس درس طبق خواسته رییس‌جمهور اشاره و اضافه کرد: کار گروهی، ارائه در کلاس، تغییر چیدمان صندلی‌ها و ارائه پروژه به دانش‌آموزان از جمله تغییراتی است که از مهر امسال در حوزه کیفیت بخشی آموزشی اتفاق خواهد افتاد.

وی درخصوص تاثیر این تغییرات در کیفیت ‌بخشی آموزشی گفت: تحقیقات نشان داده که حتی یک تغییر مانند چیدمان صندلی‌ها در کلاس منجر به مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در مباحث درسی و تربیتی خواهد شد.

امانی عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد سهم زیادی از توان معلم صرف ساکت و منظم کردن کلاس می‌شود؛ بسیاری از کشورها از اینکه معلمان انرژی خود را صرف ساکت کردن کلاس کنند؛ عبور کرده‌اند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: حرفه‌ای‌سازی و ارتقا توانمندی معلمان از رویکردهای اصلی کیفیت ‌بخشی آموزشی در سال تحصیلی آینده است در این راستا باید معلمان دلسوز و مهربان را در جهت حرفه‌ای شدن، تشویق کنیم.

امانی در پایان بر استفاده از الگوهای تدریس تاکید و اضافه کرد: ۲۵ الگوی متفاوت و موثر داریم که یک معلم حرفه‌ای به صورت ترکیبی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند؛ انتخاب الگوی تدریس مناسب توسط معلم در کلاس معجزه می‌کند.