هزار و شصت وسومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد
هزار و شصت و سومین (1063) جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیرآموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن برگزار شد.
در ابتدای این جلسه وزیر آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات و فعالیت های وزارت آموزش وپرورش و همچنین اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس از جمله: کیفیت بخشی آموزش در مدارس، توانمند سازی معلمان و مدیران مدارس، توسعه عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی، اجتماعات یادگیری(به اشتراک گذاری تجربیات و آموخته های فرهنگیان با یکدیگر)، طراحی جشنواره الگوهای روش تدریس( تحول در روش های یادهی، یادگیری و تحول در کتاب های درسی)، روش های فعال یادگیری( دانش آموزان به عنوان کنشگران اصلی، تغییر در چیدمان کلاس های درس، ارائه دانش آموزان، استفاده از فناوری های نوین آموزشی)، آشنایی مدیران با شاخص های آموزشی( ظرفیت های پیرامونی مدرسه، تقویت فعالیت های آموزشی و تربیتی و...)، فضا(ساماندهی مدارس سنگی، کانکسی، پروژه های نیمه تمام و...) تجهیزات مدارس( استاندارد سازی تجهیزات مدارس)، پروژه کلاس شوق انگیز( جذب منابع، پیش تولید محتوا و...)، تدوین کتب درسی( چاپ و توزیع کتب درسی)، تهیه بسته های ویژه تقویت یادگیری، برگزاری مجازی اجلاس روسای آپ کشور(صرفه جویی در هزینه ها)، تدوین و ابلاغ برنامه های آموزش و پرورش در برنامه هفتم پیشرفت کشور، پرداخت بخش زیادی از پاداشت بازنشستگان، انتظارات آموزش وپرورش از مجلس و دولت( تامین اعتبار مابقی پاداشت بازنشستگان، تامین اعتبار رتبه بندی سال های 1402 و 1401 و...)، اقدامات برای بازگشایی مدارس(آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی، پویش پرچم، پیش بینی سناریوهای مختلف برای سال تحصیلی جدید و...) و غیره بیان کردند.
در ادامه این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش با قدردانی از زحمات و تلاش وزیر محترم و مجموعه آموزش و پرورش جهت بهبود و تسهیل روند نظام تعلیم و تربیت کشور؛ نظرات و پیشنهادهای خود را درباره مسائل و موضوعات مختلف آموزش وپرورش از جمله: تاکید بر توانمند سازی فرهنگیان، توجه به هدایت تحصیلی و علائق دانش آموزان، چاره اندیشی برای تشویق دانش آموزان جهت تحصیل در رشته ریاضی، جلوگیری از فعالیت غیرقانونی گروه هایی که به اسم مدرسه کار می کنند، استفاده از نخبگان نظام تعلیم و تربیت در مدیریت ها و برنامه ریزی ها، لزوم نظارت مستمر بر فعالیت های آموزشی و تربیتی مدارس، آموزش مهارت های سبک زندگی در مدارس، لزوم نظارت مستمر بر فعالیت های آموزشی و تربیتی مدارس بین المللی جمهوری اسلامی ایران، تقویت هویت دینی و ملی دانش آموزان و غیره بیان کردند.
در ادامه جلسه موضوع بررسی «اساسنامه مدارس بین المللی جمهوری اسلامی ایران» مطرح و با اعمال اصلاحاتی به تصویب رسید.