طرح های تحولی در حوزه آموزش وپرورش، زیربنای توسعه عدالت آموزشی و اجتماعی کشور هستند

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: طرح ها و برنامه های تحولی در حوزه آموزش و پرورش در توسعه و اجرای عدالت آموزشی و اجتماعی نقش موثر و ارزشمندی ایفا می کنند و در صورت اجرای درست می‌توانند منشأ تغییرات شگرفی در جریان آموزش و پرورش کشور باشند.

علیرضا نجفی ثانی عضو شورای عالی آموزش و پرورش در بازدید از دبیرستان زینبیه آموزش و پرورش ناحیه ۲ مشهد از نزدیک در جریان اجرای طرح های تحولی در این مدرسه قرار گرفت.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با شرکت در جلسه شورای دبیران این دبیرستان که با حضور رئیس و معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد برگزار شد پس از تبیین جایگاه و ساختار شورای عالی آموزش وپرورش؛ رویکرد جدید دولت و وزارت آموزش وپرورش در موضوع توسعه عدالت آموزشی را ارزشمند توصیف کرد.

وی اظهار داشت: نگاه رئیس جمهور به دو حوزه فضای فیزیکی و تغییر رویکرد آموزشی قابل توجه و فرصتی مغتنم برای همه علاقمندان به آموزش و پرورش است.

نجفی در ادامه گفت: طرح ها و برنامه های تحولی آموزش و پرورش در توسعه و اجرای عدالت آموزشی بسیار موثر و ارزشمند هستند و در صورت اجرای درست می‌توانند منشأ تغییرات شگرف در جریان آموزش و پرورش کشور باشند.

وی با اشاره به لزوم برگزاری دوره های مهارتی و آموزشی برای معلمان افزود: معلمان بازوی اصلی تغییر و تحول در نظام آموزش و پرورش کشور هستند که باید دروه های دانش افزایی و مهارت آموزی برای اثربخشی و توانمند سازی آنها طراحی و اجرا شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به ظهور فناوری های نوین آموزشی و آشنایی دانش آموزان با این فناوری ها معلمان باید به علم و دانش روز استفاده موثر از این فناوری ها مجهز شوند.

 لازم به ذکر است دبیرستان زینبیه در یکی از مناطق محروم آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد قرار دارد که با تلاش و همت مدیر، معلمان و عوامل اجرایی مدرسه در اجرای طرح های تحولی از مدارس پیشرو ناحیه 2 مشهد می باشد.