مبنای برنامه‌ریزی برای بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷ چیست؟

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزير آموزش‌وپرورش:

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزيرآموزش‌وپرورش گفت: برای بودجه پیشنهادی‌ ابتدا محرک‌های هزینه را شناسایی کرده و با این الگو‌ پیش می‌رویم. به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرروش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی الهیار ترکمن‌ در مورد برنامه‌ریزی برای بودجه‌ آموزش و پرورش‌ در سال 97، اظهارکرد: با توجه به اینکه در بودجه سال آینده تغییر ماهیتی‌ وجود دارد و به سمت‌ بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد پیش می‌رویم بنابراین کارها‌ به طور‌ شاخص‌محور و اطلاعات‌‌محور است. وی ادامه داد: برای بودجه پیشنهادی‌ ابتدا محرک‌های هزینه را شناسایی کردیم‌ و با همین الگو‌ کار بودجه‌ریزی را پیش می‌بریم‌. معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزير آموزش و پرورش با اشاره به اینکه‌ اعتبار همه دستگاه‌های اجرایی دولت بر اساس‌ منابع‌ موجود‌ تأمین‌ می‌شود، یبان کرد: بر اساس این منابع‌ نیازهای‌ خود را‌ تأمین می‌کنیم‌ البته‌ برای رفع نیازها‌ روی تبصره‌های موجود در دولت متمرکز‌ هستیم‌.   تلاش برای پرداخت حق‌الزحمه امتحانات سال ۹۵ الهیار‌ با اشاره به اینکه به پرداخت بدهی‌ها در آموزش و پرورش توجه داریم، تصریح کرد: مطالبات آموزش و پرورش‌ 2 بعد دارد که یک جنبه آن مربوط‌ به پرداخت حق‌الزحمه‌ معلمان‌ و جنبه‌ دیگر‌ به اشخاص‌ حقوقی‌ است‌ که درحوزه پرداخت مطالبات معلمان تأخیر داریم اما هیچ بدهکاری‌ انباشته‌ای در این مورد وجود نداشته ولی برای معو‌قات اشخاص حقوقی‌ در تلاش هستیم‌ تا با استفاده از تعاملات‌ این مسئله‌ برطرف‌ شود‌. معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزير آموزش و پرورش، یادآور شد: اکنون‌ بدهی‌ شاغلان حق‌التدریس‌ و نیروهای آزاد در سال 95 پرداخت شده‌ و فقط‌ حق‌الزحمه امتحانات 95 باقی مانده که البته‌ دولت‌ پیش از این تأمین اعتبارات‌ لازم را داشته اما آموزش و پرورش این اعتبار را در قسمت دیگری استفاده کرده بود.

سند تحول بنیادین