سازمان دانش آموزی ظرفیتی مناسب برای سازماندهی فعالیت های تربیتی و پرورشی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سازمان دانش آموزی ظرفیتی مناسب برای سازماندهی فعالیت های تربیتی و پرورشی است. به گزارش مركز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش به نقل از استان كرمان، محمد محسن بیگی در گردهمایی مسوولان سازمان دانش آموزی شهرستان ها و مناطق استان خاطر نشان کرد: هرچند مدرسه و دانشگاه در حوزه آموزشی جایگاه ویژه ای دارند، اما در شرایط کنونی سازمان های غیر رسمی از قبیل رسانه ها، شبکه های مجازی، گروه های همسال، اردو ها و مراکز تفریحی و تشکیلات و گروه های غیر دولتی نقش موثری در تربیت و پرورش افراد جامعه دارند. وی با اشاره به آیه 12 سوره یوسف «ارْسِلْهُ مَعَنا غَداً يَرْتَعْ وَ يَلْعَبْ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ » ((او را فردا با ما بفرست تا (در صحرا) بگردد و بازى كند و قطعاً ما نگهبانان (خوبى) براى او خواهيم بود)) اظهار کرد: پیامبران الهی در کلاس های رسمی به امر تربیت فرزندان خود نمی پرداختند بلکه سفر ها مختلف و رفت و آمد فرزندان نشان از اهمیت تربیت غیر رسمی در نزد آنان دارد. محسن بیگی با بیان اینکه آموزش و پرورش پادگان و مرکز نگهداری کودکان نیست  خاطر نشان کرد: سازمان دانش آموزی مطمئن ترین و موثر ترین جایگاه برای تحقق اهداف تربیتی در نظام تعلیم و تربیت است زیرا نگاه به فعالیت های تربیتی از لحاظ قانونی و سازمانی در سازمان دانش آموزی وجود دارد. مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بدون شرکت در فعالیت های جمعی، گروهی و اجتماعی اهداف تعلیم و تربیت محقق نمی شود اظهار داشت: آموختن کار مدیریتی و تشکیلاتی با شرکت در اردوها و کار تیمی هموار تر می شود. محسن بیگی هدف از تصویب قانون راه اندازی سازمان دانش آموزی را خارج کردن فعالیت های تربیتی از برنامه رسمی و چارچوب خشک اداری دانست و بر جدی گرفتن نقش موثر سازمان دانش آموزی در امر تربیت دانش آموزان تاکید کرد. وی با بیان اینکه کار تربیتی با اکراه و اجبار به سرمنزل مقصود نخواهد رسید خاطر نشان کرد: تقویت انگیزه و رغبت دانش آموزان جهت شرکت در فعالیت های گروهی و تشکیلاتی ضروری است. محسن بیگی با اشاره به توانمندی های دانش آموزان در زمینه های مختلف بر استفاده از ظرفیت دانش آموزان در سازمان های دانش آموزی تاکید کرد. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: مجلس دانش آموزی نیز ظرفیتی مناسب برای سازماندهی فعالیت های تربیتی متناسب با نیاز های دانش آموزان است زیرا در شرایط کنونی همسالان بهترین کسانی هستند که می توانند نیاز های تربیتی را شناسایی و در اختیار ما بگذارند. محسن بیگی خاطر نشان کرد: راه اندازی مجلس معلمان نیز در راستای انتقال نیازها و مشکلات معلمان در شهرستان ها و مناطق و به تبع آن در استان و کشور ضروری دانست.

سند تحول بنیادین